پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354594 تاریخ : 1397/05/27-17:52:01
,10028,
بازگشت پروانه ها به تهران!

بازگشت پروانه ها به تهران!

پاک چرخ ایرانیان صاحب برند دوچرخه های هوشمند بیدود است. بیدود با توجه به اسمش دنبال این است که حمل و نقل را بدون دود و کاملا پاک ارایه دهد و هدف ایجاد فرهنگ استفاده از دوچرخه برای مسیرهای کوتاه درون شهری را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، محسن عارفی مدیر روابط عمومی بیدود در گفتگو با بانک و صنعت گفت: همانطور که می دانید در حال حاضر برای خرید یک دوچرخه باید دو تا سه میلیون هزینه کنید و آزمون و خطا  داشته باشید که دوچرخه مناسب شما است یا خیر. دوچرخه های پاک چرخ قرار است به نوعی رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و هدف آن ها از  دوچرخه اشتراکی این است که کاربر پول ندهد اما در ازای استفاده از دوچرخه مبلغی را به عنوان شارژ می پردازد که رقم پرداختی  بین 1200 تا 1500 به ازای هر سی دقیقه استفاده از دوچرخه می باشد که این رقم هنوز مورد تصویب هیات مدیره قرار نگرفته است و در حال حاضر دوچرخه ها در کارخانه ای در غرب تهران مونتاژ می شوند و سیستم IOT آن نیز توسط مهندسین در حال بومی سازی است.

محسن عارفی مدیر روابط عمومی پاک چرخ ایرانیان در راستای کاربرد دوچرخه های هوشمند بیدود به خبرنگار بانک وصنعت گفت: طبق دیتاهایی که از برآورد ترافیک های صبحگاهی و شبانگاهی توسط سازمان حمل و نقل شهری دریافت شد سرعت استفاده از دوچرخه و وسایل نقلیه به یک میزان و در برخی معابر سرعت دوچرخه بیشتر بوده است. این رویداد برای اولین بار است که در ایران رخ داد و متولی آن چرخ پاک است.

وی در ادامه گفت: مزیت این دوچرخه ها در این است که از سیستم اینترنت اشیا یا IOT استفاده می کند، یعنی قفل دوچرخه ها متصل به GPS و GPRS   است و تمام رفت و آمدها را در معابر شهری بررسی می‌کند و در پایان سفر به فرد استفاده کننده از دوچرخه اطلاع می دهد که چه میزان کالری مصرف و چند کیلومتر مسیر را طی کرده است و به چه میزان به حذف آلاینده های کربنی در هوا کمک رسانی شده است.

مزیت دیگر پاک چرخ این است که به مرور زمان فرهنگ استفاده از دوچرخه را ایجاد می کند و افرد می دانند که صبح ها برای رفتن به محل های کار خود می توانند به جای استفاده از وسایل نقلیه موتوری از دوچرخه استفاده کنند.

با استفاده از دوچرخه های هوشمند دیگر لازم نیست افراد نگران جایگاه دوچرخه باشند زیرا دوچرخه ها مجهز به سیستم قفل هوشمند هستند. فاز اول این سیستم در تهران و بعد از مدتی در سایر شهرهای کشور اجرایی خواهد شد.

عارفی هدف از حضور پاک چرخ در نمایشگاه الکامپ 2018 را معرفی برند دانست و از رونمایی محصول تا ابتدای شهریور خبر داد و گفت: تا کمتر از یک ماه دیگر می توانیم دوچرخه ها را در سطح شهر ببینیم و واحد عملیاتی پاک چرخ در حال پالایش رفتار کاربران است و به ما اطلاع خواهد داد که در کدام مناطق تردد بیشتر و نیاز به دوچرخه حس می شو  تا بتوانیم تصمیم بگیریم که پوشش در کدام نواحی قوی تر باید باشد.

مدیر روابط عمومی پاک چرخ نقش سازمان حمل و نقل شهری را در این طرح تاثیرگذار خواند و گفت: برای سازمان های دولتی سرمایه گذاری وسیع انجام نمی شود و شرکت های استارتاپی و سرمایه گذاری سریع تر می توانند یک ایده را عملی کنند.

در گذشته شهرداری مکان هایی را ایجاد کرده بود که افراد به صورت اشتراکی از دوچرخه ها استفاده می کردند. بیدود از نظر مالی هیچ باری بر دوش هیچ سازمانی تحمیل نکرده است.

محسن عارفی در خصوص بیمه کاربران دوچرخه گفت: اگر حادثه ای برای دوچرخه یا راکب دوچرخه پیش آید شامل پوشش بیمه ای خواهد بود.

اساس کار پاک چرخ اعتماد به مردم است و برای اطمینان از بازگشت دوچرخه ها پس از استفاده، دوچرخه ها را مجهز به سیستم GPS و  GPRS  کرده و زیر ساخت آن نیز فراهم شده است. یعنی به محض قفل گشایی دوچرخه کاربر در سیستم ریجستر می‌شود ، در اپلیکیشن نیز مشخص است که کاربر در کدام مسیر در حال حرکت می باشد.

هر محصول جدیدی که به وجود می آید به متناسب با آن، مشاغلی نیز ایجاد می گردد ، پاک چرخ  نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در پایان عارفی از دور نمای بیدود به خبرنگار بانک و صنعت گفت: ما قصد داریم طبق شعار بیدود پروانه ها را به شهر بازگردانیم و سهم محسوسی در کاهش سفرهای غیرضروری کوتاه مدت داشته باشیم و این فرهنگ را گسترش دهیم که حتی بانوان در مسیرهای کوتاه مدت خود از دوچرخه استفاده کنند زیرا این دوچرخه ها مناسب برای استفاده بانوان و آقایان هستند و ریسک خرید دوچرخه و آزمون خطا را ندارد . خیلی وقت ها افراد قصد استفاده از دوچرخه را دارند اما در دسترس آن ها نیست ما می‌خواهیم این امکان دسترسی را به وجود آوریم.

بازگشت پروانه ها به تهران

 

بازگشت پروانه ها به تهران

 

بازگشت پروانه ها به تهران

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 392
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران