به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابطعمومی بیمه ایران؛ محمد زاهدنیا معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه جبران یک پرتفوی 15 درصدی از کل سهم شرکت کار بسیار دشواری است، گفت: انصافاً تأمین و جبران این میزان حق بیمه و جذب و جایگزینی ریسکهای مطلوب به جای پرتفویی که حق بیمه آن دریافت نشده و در مقابل تقریباً عمده خسارتهای آن پرداخت شده فقط و فقط مرهون تلاش و همت والای مجموعه کارکنان و شبکه فروش این شرکت است.
زاهدنیا با اعلام اینکه نه تنها دیگر عملکردمان منفی نیست بلکه در پایان سال 96 به 3 درصد رشد در مقایسه با سال 95 دست یافته ایم، افزود: بیشترین رشد شرکت در رشته بیمههای مهندسی با 162 درصد ، بیمههای کشتی با 95 درصد و حوادث راننده با 66 درصد بوده و کاهش سهم بیمه درمان در این دوره مقایسه ای از 28 درصد به 12 درصد حاکی از رویکرد حرفهای شرکت و اجرای برنامه اصلاح و بهبود است.
معاون فنی بیمه ایران در مورد وضعیت توانگری این شرکت با اشاره به اینکه اشکالاتی در نحو? عیاربندی و ضرایب تأثیرپذیری شاخص های ریسکی وجود دارد، تصریح کرد: اصولاً نمی توان تنها شرکت بیمه دولتی کشور را که تکالیف اجباری متأثر از قانون دارد با یک شرکت بیمه خصوصی تابع یک فرمول ثابت دانست، در مواردی هم مانند ایفای تعهدات شرکتهایی که ورشکست می شوند بیمه ایران با استفاده از منابع مالی خود آثار و تبعات نامطلوب اجتماعی را نیز مدیریت می کند، بنابراین سهم مسئولیتهای اجتماعی بیمه ایران در مدل توانگری فعلی نادیده گرفته شده است.
زاهدنیا سال 96 را دشوارترین سال فعالیت برای بیمه ایران دانست و گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که نه تنها حق بیمه 1800 میلیارد تومانی را نتوانستیم از یک سازمان خاص دریافت کنیم ولی در مقابل حدود 1500 میلیارد تومان خسارت پرداخت نموده ایم.
وی پیش بینی کرد در سال 1397 با برنامه های توسعه بیمه های زندگی و عملیاتی نمودن مدل های فروش الکترونیکی و بهره مندی از ظرفیت های شرکتهای استارتاپی و خلق انواع محصولات نوین بیمهای، ساماندهی اساسی در وضعیت کسب و کار این شرکت صورت پذیرد.