پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309972 تاریخ : 1396/09/09-10:08:39
,14,22,
بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان

بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز عملیات بازسازی خانه تاریخی نائل خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، خانه تاریخی سید جواد نائل از بناهای ارزشمند دوره صفوی در اصفهان شامگاه پنجشنبه گذشته ( 2 آذر 96 ) توسط عده‌ای ناشناس تخریب شد.

این بنای تاریخی هفتم مهرماه سال 1354 با شماره 1102 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. 
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از فریدون الهیاری اعلام کرد: کارگاه بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان صبح امروز فعالیت خود را به منظور بازآفرینی این خانه تاریخی آغاز کرد. 
وی افزود: با پیگیری ها و اقدام های انجام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با گذشت کمتر از یک هفته از تخریب خانه تاریخی نائل اصفهان که در نیمه شب پنجشنبه گذشته اتفاق افتاد، مرمتگران برای بازسازی این خانه تاریخی در محل مستقر شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره چگونگی مرمت این خانه تاریخی توضیح داد: در مرحله اول، مرمتگران تحت نظارت کارشناسان ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و واحد امانی این اداره کل نسبت به بازیابی عناصر باقی مانده از این خانه تاریخی اعم از مصالح و تزئینات اقدام می کنند.
الهیاری افزود: دومین مرحله عملیات که همزمان با مرحله اول انجام می شود، پیمانکاران که از مرمتگران سازمان میراث فرهنگی هستند با استقرار در خانه تاریخی نائل، کار بازسازی را انجام می دهند. 
وی درباره تحقق بازآفرینی دقیق این خانه تاریخی تاکید کرد: کارشناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بررسی تمام اسناد و مدارک ثبتی این خانه تاریخی اعم از نقشه ها و تصاویر موجود و بازیابی مصالح و تزئینات موجود، عملیات بازسازی این بنا را از امروز صبح آغاز کردند.
محمدحسن طالبیان معاون میراث‌ فرهنگی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز روز یکشنبه هفته جاری گفته بود: در پی تخریب خانه تاریخی نائل اصفهان گروه ‌های فنی ‌‌مرمتی، بازرسی و حقوقی به این شهر اعزام شده اند و کارگاه مرمت برای بازسازی این بنای تاریخی در حال تجهیز است.
خانه تاریخی سید جواد نائل در کوچه مسجد مصری در محدوده میدان قدس (طوقچی) اصفهان واقع شده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران