پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279613 تاریخ : 1396/02/23-17:46:08
,4,17,
بازرگان و صنعتگران ایران و آفریقای جنوبی پای میز مذاکره می نشینند

بازرگان و صنعتگران ایران و آفریقای جنوبی پای میز مذاکره می نشینند

هیاتی بازرگانی و صنعتی از کشور آفریقای جنوبی امروز وارد تهران شد و قرار است با مقام های کشورمان درباره زمینه های مختلف همکاری درحوزه های تجارت و صنعت مذاکره کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پا یگاه خبری ریاست جمهوری آفریقای جنوبی روز شنبه از سفر یک هیات تجاری و صنعتی وزارت بازرگانی و صنعت این کشور به ایران و امارات عربی متحده خبر داد.

براساس این گزارش، این هیات که امروز شنبه وارد تهران شد قرار است فردا یکشنبه با برگزاری یک همایش تخصصی با همتایان و شرکای ایرانی خود در تهران، در باره تبادل کالا و خدمات با یکدیگر مذاکره کنند.
این گزارش هدف از ماموریت هیات آفریقایی به ایران و امارات عربی متحده را عمل به تعهدات سفر سال گذشته (میلادی) «جاکوب زوما» رییس جمهوری آن کشور به این دو کشور اعلام و در عین حال زمینه‌های فعالیت آنها را نیز نفت و گاز، مواد شیمیایی، مواد شوینده، مواد غذایی فرآوری شده، تجهیزات الکترونیکی هواپیمایی، فولاد، ساختمان‌سازی، سازه‌های زیست‌محیطی، تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، تریلرها و مخازن دیزلی، گوشت‌مرغ و شتر مرغ اعلام کرد.
«راب دیویس» وزیر بارزگانی و صنعت آفریقای جنوبی در گفت وگو با این پایگاه خبری هدف اصلی سفر این هیات را شناسایی ظرفیت ها و فرصت های صنعتی و تجاری و سرمایه گذاری دو کشور ایران و امارات متحده عربی برای خرید کالا و خدمات آفریقایی عنوان کرد و افزود: مبادلات هیات های تجاری و اقتصادی در گسترش مناسبات همه جانبه آفریقای جنوبی با این دو کشور نیز بسیار موثر خواهد بود.
براساس این گزارش، سطح مبادلات تجاری میان آفریقای جنوبی و ایران به سبب تحریم های اقتصادی سال 2011 غرب علیه ایران از 27،5 میلیارد رند (2 میلیارد و 55 میلیون دلار) آن سال تا 583 میلیون رند (45 میلیون و 700 هزار دلار) در سال 2016 کاهش یافت.
این درحالی است که صادرات این کشور به امارت عربی متحده از 8،600 میلیارد رند (643 میلیون دلار) سال 2012 به 21 میلیارد و 100 میلیون رند (یک میلیارد و 600 میلیون دلار) در سال 2016 افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، «مسعود قاسمی» دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز نیز امروز از دیدار جداگانه روز دوشنبه هیات تجاری و صنعتی آفریقای جنوبی از استان البرز و مذاکره با همتایان خود در این استان خبر داد.
وی بر نقش تاثیر گذار بخش خصوصی برای تحقق اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: حضور هدفمند هیات های اقتصادی و تجاری در بازار سایر کشورها گامی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
قاسمی برگزاری نشست های تخصصی بین تجار و بازرگانان البرز و آفریقای جنوبی و بازدید از واحدهای صنعتی را از برنامه های این هیات تجاری اعلام کرد.
این مسئول تصریح کرد: این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسئولان و کارشناسان شرکت های در زمینه های کشاورزی (پرورش و تامین دام و طیور)، تجهیزات الکترونیکی هواپیمایی و خودرو، قطعات خودرو، فولاد، مصالح ساختمانی و مبلمان، سازه‌های زیست محیطی، تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، موبایل و تجهیزات فنی و مهندسی، گوشت مرغ و شتر مرغ، دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات زیر ساخت به مدت یک روز در استان البرز حضور خواهند داشت. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران