پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250685 تاریخ : 1395/09/15-18:32:36
,17,
بازدید نایب رئیس مجلس و معاون وزیر تعاون از دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

بازدید نایب رئیس مجلس و معاون وزیر تعاون از دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در ساختمان طرح جامع مالیاتی، از دستاوردهای این حوزه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان امورمالیاتی کشور،  دکتر مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، شهاب الدین بی‏ مقدار، نایب رئیس اول فراکسیون شفاف سازی مجلس و دکتر احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز دوشنبه 15 آذرماه، از تازه ترین دستاوردهای طرح جامع مالیاتی و پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی بازدید کردند.

در این جلسه که با حضور محمد قاسم پناهی، قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین نادر آریا، مدیر طرح جامع مالیاتی برگزار شد، حوزه طرح جامع مالیاتی و ضرورت ها و بایستگی های آن تشریح و عملکرد سامانه پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی در محیط واقعی به نمایش گذاشته شد.

دکتر مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه، با تاکید بر اهمیت شفاف سازی اطلاعات در نظام اقتصادی کشور گفت: با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی و به واسطه اطلاعات بسیار جامعی که در پایگاه اطلاعات مودیان تجمیع خواهد شد، می توانیم از فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی در کشور جلوگیری بعمل آوریم.

وی با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تسهیل اجرای طرح جامع مالیاتی اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد از بعد قانونی و نظارتی تمامی شرایط لازم برای تسهیل و تسریع روند اجرای طرح جامع مالیاتی که نیاز اساسی نظام اقتصادی کشور است را فراهم آورده و در این زمینه با سازمان امور مالیاتی کشور همکاری داشته باشد.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور نیز با بیان اینکه این سازمان به عنوان مجری قوانین و مقررات مالیاتی جاری در کشور باید عملیات مالیاتی را به بهترین نحو به مورد اجرا بگذارد، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که ضمن الکترونیکی کردن تمامی فرایندهای مالیاتی، از اطلاعات به دست آمده برای شفاف سازی اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی استفاده کنیم. 

محمد قاسم پناهی در ادامه از شناسایی تعداد زیادی از مودیان جدید و همچنین فراریان مالیاتی به واسطه اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی کشور خبر داد.

مدیر طرح جامع مالیاتی نیز در بخشی از این نشست، ضمن تشریح فرایندهای عملیاتی و اجرایی طرح جامع مالیاتی، به سوالات حاضرین در خصوص این طرح پاسخ داد.

نادر آریا با اشاره به اینکه بخش عمده ای از زیرساخت های لازم برای پیاده سازی کامل این طرح فراهم شده است، اظهار داشت: اولین کاربرد نرم افزار یکپارچه مالیاتی، شناسایی مودیان جدید است که این امر منجر به افزایش درآمدهای مالیاتی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه لازمه اجرای طرح جامع مالیاتی همکاری سایر دستگاه های ذیربط است، خاطرنشان کرد: برخی دستگاه ها همکاری خوبی با سازمان امور مالیاتی کشور دارند و سایر دستگاه ها نیز باید این همکاری را قوت بخشند تا شاهد دستاوردهای مثبت و مفید طرح جامع مالیاتی در نظام اقتصادی کشور باشیم .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران