پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 249096 تاریخ : 1395/08/25-16:24:45
,13,16,17,20,22,
بازدید جهانگیری از طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی قلعه گنج

بازدید جهانگیری از طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی قلعه گنج

معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر خود به استان کرمان، با حضور در شهرستان قلعه گنج از برخی طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان که به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سرمایه گذاری شده است، بازدید کرد و در جریان پیشرفت کارها و روند فعالیت ها در این طرح ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر خود به استان کرمان، با حضور در شهرستان قلعه گنج از برخی طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان که به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  سرمایه گذاری شده است ، بازدید کرد و در جریان پیشرفت کارها و روند فعالیت ها در این طرح ها قرار گرفت.

 کارخانه آبمیوه پاکدیس
 به گزارش پایگاه خبری  ، معاون اول رئیس‌جمهوری ابتدا با حضور در شهرک صنعتی قلعه گنج از شرکت تولید آبمیوه پاکدیس که سال گذشته با اعتبار 3 میلیارد تومان افتتاح شده است بازدید کرد. در کارخانه پاکدیس  هم اکنون 40 نفر در حال کار و فعالیت هستند و سالانه بالغ بر 20 میلیون پاکت آبمیوه تولید می کند.
 

 
کارگاه فرش بافی
 جهانگیری سپس از کارگاه فرش بافی در شهرک صنعتی قلعه گنج نیز بازدید کرد و از برنامه های این کارگاه برای آموزش به هنرجویان مطلع شد.
 
کارگاه فرش بافی قلعه گنج براساس قرارداد شرکت سهامی فرش ایران با بنیاد علوی  از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان فعالیت خود را آغاز کرده و به زنان این منطقه فرش بافی آموزش می‌دهد. هم اکنون 85 دار قالی در این کارگاه مستقر شده و 60 نفر در حال حاضر در حال آموزش هستند. تاکنون 120 نفر در این کارگاه فرش بافی را فرا گرفتند و هم اکنون در منازل خود مشغول فعالیت هستند و بنیاد علوی نیز متعهد شده است تا دو سال محصولات آن‌ها را خریداری کند.
 

 
 مجتمع دامپروری بز شیری
 جهانگیری سپس از مجتمع دامپروری پرورش بز شیری مولد نیز بازدید و گزارشی از برنامه‌های این مجتمع برای توسعه دامپروری در منطقه قلعه گنج دریافت کرد. این مجتمع دارای 1000 رأس بز شیری مولد از نژاد اصلاح شده اسپانیایی است که هر بز روزانه بیش از 3 لیتر شیر می‌دهد. قرار است با توسعه دامپروری در این مجتمع و رساندن آن به 3 هزار رأس بز شیری، تعدادی دام به روستاییان واگذار شود تا مردم این منطقه بتوانند برای خود دامپروری کوچک راه اندازی کنند.
 

  پروزه توان افزایی مردم
 دکتر اسحاق جهانگیری از پروژه توان افزایی طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج بازدید کرد و پس از حضور در روستای شمزان دولاب، از برنامه ریزی های صورت گرفته برای توان افزایی طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج مطلع شد.
 راه اندازی صندوق اعتبارات خرد روستایی، تشکیل تعاونی توسعه روستایی، نیاز سنجی و برنامه‌ریزی و برگزاری دوره های آموزشی در زمینه کارآفرینی، بازاریابی و مهارتهای شغلی از دیگر محورهایی بود که گزارش آن به معاون اول رئیس‌جمهوری ارائه شد.
 گفتنی است معاون اول رئیس‌جمهوری در جمع اهالی این روستا حضور یافت و دقایقی را پای صحبت و درد و دل آن‌ها نشست و در فضایی صمیمانه به گفت‌وگو با آن‌ها پرداخت و از دغدغه های اصلی‌شان مطلع شد و در این مراسم  مهندس سعید کیا رییس بنیاد مستضعفان به  همراه وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند.
 مساحت شهرستان قلعه گنج 10440 کیلومتر مربع است و 76376 نفر جمعیت ساکن دارد که 12000 نفر در مناطق شهری و بیش از 63000 نفر در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران