پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353048 تاریخ : 1397/05/03-20:48:34
,12,17,
بازارهای میوه و تره بار تهران؛ باز یا بسته

بازارهای میوه و تره بار تهران؛ باز یا بسته

میادین میوه و تره بار شهر تهران نقش بسزایی در کاهش هزینه های جاری و ثبات سبد اقتصادی خانوارهای پایتخت نشین دارد و از این رو کوچکترین تلاطم و یا اختلال در خدمت رسانی این بازارها موجب نگرانی بسیاری از شهروندان می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، بیش از 240 میدان و بازار میوه و تره بار در پایتخت وجود دارد و عموم شهروندان برای خرید مایحتاج خود به این بازارها مراجعه می کنند؛ کارکرد این میادین و بازارها برای شهروندان تهرانی بسیار مهم است و وجود این بازارها به گفته مدیرعامل سازمان میادین علاوه بر اینکه مایحتاج خانوارهای تهرانی را با قیمتی مطلوب در اختیار آنها قرار می دهد، به تنظیم قیمت های کالاهای اساسی در بازار آزاد نیز کمک می کند.

تحریم ها و مشکلات اقتصادی در کنار نوسانات بازار ارز در چند وقت گذشته موجب شده که اقبال شهروندان به این بازارها و میادین دوچندان شود اما براساس گزارشات مردمی به خبرگزاری ایرنا در چند روز گذشته برخی از غرفه های این بازارها و میادین یا بسته است و یا کالایی برای عرضه به مردم ندارند.

شایعات تعطیلی و بسته شدن غرفه ها و برخی بازارهای میوه و تره بار تهران موضوع جدیدی نیست و در سال 95 نیز در چند مقطع(به ویژه خردادماه) بحث تعطیلی آنها به دلیل گرانی بار و افزایش اجاره بهای غرفه ها به گوش رسید که البته مدیرعامل سازمان میادین در آن مقطع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا موضوعات مطرح شده را تکذیب کرد.

عبدالحسین رحیمی به خطر افتادن منافع دلالان با عرضه میوه دستچین و سبزی بدون ریشه یا گل و لای در بازارهای تهران را ریشه اخبار کذب آن موقع عنوان کرد و گفت که این سازمان نه تنها بازارهای خود را تعطیل نمی کند بلکه گسترش آنها را در دستور کار دارد.

علی فعالیان که خود را کارمند یکی از سازمان های دولتی معرفی می کند به خبرنگار ایرنا می گوید: معمولا در هفته 3 یا 4 بار برای خرید مایحتاج به بازار میوه و تره بار کرمان (درشرق تهران) می روم اما سه روز پیش که به این میدان مراجعه کردم با تعطیلی برخی از غرفه ها مواجه شدم.

به گفته او، بار میوه و سبزی هم در این میدان تره بار به نسبت روزهای قبل کاهش یافته بود و برخی غرفه ها نیز کالایی برای فروش نداشتند.

مهدی جعفری دیگر شهروند تهرانی نیز خبر از تعطیلی بسیاری از غرفه های میدان تره بار المپیک(غرب تهران) می دهد و به خبرنگار ایرنا می گوید: طی سه روز گذشته به همراه مادرم به این میدان رفتیم اما در کمال تعجب بجز هندوانه و سیب، بار دیگری در این میدان یافت نمی شد.

« بازار باز بود؛ هیچ باری نداشتن و غرفه داران به حالت اعتصاب یکجا جمع شده بودن، خلاصه هر کس میومد دست خالی برمی گشت خونه».

این شهروند تهرانی در خصوص علت اعتصاب غرفه داران می گوید: «چند تا از غرفه داران می گفتن اجاره بها از 18 به 23 میلیون تومن رسیده و برای همین غرفه داری دیگه به صرفه نیست».

وی ادامه می دهد: «غرفه داران می گفتن که قیمت میوه بالا رفته اما چون سازمان میادین نرخنامه داره و نمیشه بالاتر از قیمت فروخت، مجبوریم میوه با کیفیت پایین تر بیاریم یا کلا یک سری میوه ها رو نفروشیم».

 

سازمان میادین: تعطیلی غرفه ها صحت ندارد

خبرنگار ایرنا صحت موضوعات مطرح شده را از سازمان مدیریت و نظارت بر میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران پیگیر شد.

روابط عمومی این سازمان به ایرنا پاسخ داد که هیچ یک از بازارهای میوه و تره بار سازمان مدیریت میادین تعطیل نبوده و نیست، بلکه تنها تعدادی از غرفه ها در برخی ساعات روز با کمبود بار مواجه شدند که این امر سریعاً از سوی بهره بردار جبران شد.

«در خصوص علت کمبود بار نیز عوامل خارج از کنترل و اداره سازمان مدیریت میادین در آن دخیل بوده است.»

روابط عمومی سازمان میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران همچنین تاکید می کند که از سال پیش تاکنون هیچ گونه افزایشی در اجاره بهای غرفه ها اعمال نشده و قرار است که شهریورماه سال جاری با برگزاری مزایده ای غرفه ها تحویل متقاضیان شود.

در خصوص اجاره بهای 23 میلیونی نیز این موضوع کاملاً تکذیب می شود چرا که «قیمت پایه اجاره بهای غرفه ها در مزایده سالانه توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین و سپس متقاضیان واجد شرایط در مزایده عمومی شرکت می کنند؛ بنابراین سازمان مدیریت میادین در تعیین اجاره بها هیچ نقشی ندارد».

روابط عمومی سازمان میادین شهرداری تهران در خصوص ادعای اعتصاب غرفه داران در بازار المپیک نیز تصریح می کند که اعتصابی در این بازار رخ نداده و خالی بودن برخی غرفه های این بازار به دلیل تاخیر در ارسال بار بوده که با تمهیدات صورت گرفته این موضوع در کمترین زمان ممکن حل شد.

 


منبع: ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران