پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399096 تاریخ : 1397/07/23-17:43:26
,8,
بازارهای موازی رقیب بازار سرمایه نیستند/ تداوم رشد بازار در روزهای آتی

نفسی تازه، وارد بازار سهام شد:

بازارهای موازی رقیب بازار سرمایه نیستند/ تداوم رشد بازار در روزهای آتی

هیچ کدام از بازارهای موازی رقیب بازار سرمایه محسوب نمی شوند و خط مشی هر کدام با هم متفاوت است. تنها شباهت این بازارها با بازار سرمایه، فعالیت اقتصادی آنها است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ روند قیمت سهام شرکت ها در بازار سرمایه ارتباط مستقیمی با روند کامودیتی ها دارد. این روزها هم با افزایش نرخ ارز و روند صعودی کامودیتی ها، بازار سهام ، مستعد رشد خوبی است.

علی اصغرزاده صادق، مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه اظهار داشت: 70 درصد بازار سهام ما وابسته به بازار کامودیتی است و به همین دلیل رونق بازار کامودیتی ها میتواند اثرات مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد. در عین حال، شرکت های صادرات محور رشد خوبی در این مدت داشته اند که انتظار می رود این رشد تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: در کنار این صنایع، سایر گروه ها مانند ساختمانی ها، خودرو، بانکی ها هم آینده خوبی دارند. در عین حال، تاثیر الحاق به FATFو ایجاد ارتباط مالی و بین المللی با بانک های جهانی و اروپایی و ایجاد درآمدهای ارزی در بانک ها باعث ایجاد شرایط مساعد برای این صنایع می شود.

اصغرزاده صادق در ادامه بیان داشت: یکی از مزیت های اصلی تولید در کشور ما بخش نفت و پتروشیمی است. با وجود پیش بینی های بانک های جهانی مبنی بر افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار به دلیل ریسک عدم حضور نفت ایران در بازار، می توان به رونق این صنعت با توجه به افزایش قیمت امیدوار بود.

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه در این خصوص گفت: درست است که تحریم های غرب موجب توقف عرضه نفت ایران به برخی از بازارهای جهانی شده اما با وجود افزایش قیمت طلای سیاه، معاملات نفت با همین مشتریان فعلی نیز می تواند منفعتی ایجاد کند که در صورت غیبت نفت ایران در بازارهای جهانی همپوشانی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد در روزهای گذشته آمریکا امتیازات زیادی به مشتریان نفت ایران واگذار کرده که معافیت خرید نفت از ایران، از جمله این معافیت هاست.

وی در خصوص روند فعلی بازار سهام اشاره داشت: اسم روند فعلی بازار سهام ، سقوط نیست بلکه اصلاح قیمت است که فرصتی بکر را برای اصلاح پرتفوی و بهینه کردن آن برای سهامداران ایجاد کرد. امیدواریم با تمهیدات سازمان بورس و اوراق بهادار و اجرای درست بحث فرهنگسازی بازار سرمایه بتوانیم شاهد حضور سرمایه گذارانی آگاه و با دانش سرمایه گذاری در بازار باشیم.

 بازارهای موازی، رقیب بازار سهام نیستند

اصغرزاده صادق در ادامه با اشاره به فعالیت بازارهای موازی بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بازار سرمایه جایی است که هر چقدر بتوانیم نقدینگی بیشتر و تازه نفس تری وارد آن کنیم رونق بیشتری را شاهد خواهیم بود. بازارهای موازی مانند بازار ارز، مسکن، خودرو نه تنها رقیب بازار سرمایه محسوب نمی شوند بلکه در مواردی باعث ضربه زدن به اقتصاد کشور شده اند. اما بازار سرمایه با رونق نسبی هم می تواند تولید را در کشور رونق دهد و هم موجب افزایش فرصت کسب و کار و رشد بازدهی شرکت های داخلی شود. بر این اساس، بازار سرمایه زیرساخت های اقتصادی کشور را تقویت می کند.

وی متذکر شد: هیچ کدام از بازارهای موازی رقیب بازار سرمایه محسوب نمی شوند و خط مشی هر کدام با هم متفاوت است. تنها شباهت این بازارها با بازار سرمایه، فعالیت اقتصادی آنها است.

 فرهنگ سازی، مسیری برای پرورش سهامدارانی آگاه

مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه در خصوص بحث فرهنگسازی در بازار سرمایه عنوان داشت: فرهنگ سازی در بازار سرمایه یکی از مهم ترین مباحث کلیدی و پرورشی در بازار سهام است که می توان از این طریق سهامدارانی هوشیار، فعال، آگاه و صبور داشت که از افت و خیز بازار نه تنها خشمگین نمی شوند بلکه از فرصت های پیش آمده به بهترین نحو استفاده می کنند.

وی در این خصوص تصریح داشت: تالار مجازی یکی از حرکت های بسیار خوب در جهت فرهنگ سازی در بازار سرمایه است. افرادی که تمایل زیادی برای حضور در بازار سهام دارند می توانند از طریق این سایت اقدام به ثبت نام کرده و برای چند ماه خود را محک بزنند. این سایت امکانی را فراهم می کند تا علاقه مندان، دانش و تجربه کافی برای حضور در بازار سرمایه را کسب کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حضور مباحث بازار سرمایه در کتاب های درسی کودکان از سالهای ابتدایی تحصیل، یکی از راهکارهای کلیدی سازمان بورس و شرکت اطلاع رسانی در زمینه پرورش استعدادهای اقتصادی کودکان است. این مهم می تواند در آینده قشر تحصیلکرده آشنا به بازار سهام را تربیت کند که نه تنها با بازار سرمایه و بحث سهامداری غریبه نیستند بلکه با پیش زمینه ای صحیح می توانند وارد بازار سرمایه شوند، استراتژی های مناسب برای سرمایه گذاری طراحی کنند و رفتارهایی هیجانی نخواهند داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 222
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران