پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389021 تاریخ : 1397/07/22-13:26:16
,13,21,
بازار قیمت مرغ را تعیین کند/مصرف‌کنندگان با کارت‌های اعتباری حمایت شوند

ابراهیمی:

بازار قیمت مرغ را تعیین کند/مصرف‌کنندگان با کارت‌های اعتباری حمایت شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یک بار برای همیشه باید دولت و حاکمیت شهامت به خرج دهد و اجازه دهند قیمت‌ها واقعی شود و باتوجه به افزایش احتمالی قیمت محصولات در این مسیر مصرف کنندگان را از طریق کارت اعتباری حمایت کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی ابراهیمی  در خصوص نوسانات و افزایش  قیمت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، اظهار داشت: تولید مرغ در کشور توسط بخش خصوص انجام می‌شود و مصرف کنندگان نیز عمدتا بخش خصوص هستند، در این میان تصمیم گیری ‌های دولت در زمینه کنترل قیمت مرغ معنایی ندارد.

رئیس کارگروه دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقادی به پرداخت یارانه و تخصیص ارز در مسیر تولید و فرآیند پیشرفت به منظور کاهش و کنترل قیمت مرغ ندارم و چنین توانی نیز به منظور تامین نیاز این بخش وجود ندارد.

بازار مرغ و تخم مرغ از قیمت‌های واقعی تبعیت می‌کند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار مرغ و تخم مرغ از قیمت‌های واقعی تبعیت می‌کند، ادامه داد: یک بار برای همیشه باید دولت و حاکمیت شهامت به خرج دهد و اجازه دهد قیمت‌ها واقعی شود و باتوجه به افزایش احتمالی قیمت محصولات در این مسیر مصرف کنندگان را از طریق کارت اعتباری حمایت کند.

رانت و فساد در مسیر پرداخت یارانه تولید

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمانیکه یارانه پرداخت می‌شود و کمک مالی می‌کنیم در این میان رانت و فساد اجاد می‌شود، عنوان کرد: واردکنندگان خوراک دام و طیور و دارو همگی اعتقاد دارند که باید به کالاهای وارداتی توسط آنها ارز دولتی اختصاص پیدا کند، میزان پرداخت ارزهای دولتی زیر سوال است و از سوی دیگر چنین ابزار نظارتی قوی در کشور وجود تا مصرف هدفمند ارزهای پرداختی را کنترل کند.

وی با بیان اینکه اگر قیمت‌ها واقعی شود رقابت‌های نیز واقعی می‌شوند و شفافیت بر بازار حاکم می‌شود و فساد از بین می‌رود، تصریح کرد: در صورتی که قیمت برای مصرف کننده بالا باشد می‌توان تمام منابعی را که تاکنون هدر می‌داده‌ایم را از طریق کارت‌های اعتباری در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: مجبور هستیم در کشور یک بار به واقعیت تن دهیم، این موضوع نیازمند جرات و شهامت است که باید دولت به آن تن دهد، باید مجلس نیز به این موضوع کمک کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 470
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران