پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281046 تاریخ : 1396/04/11-14:07:41
,6,
بازار قاچاق قطعات خودرو همچنان داغ است

بازار قاچاق قطعات خودرو همچنان داغ است

رئیس اتاق اصناف ایران از داغ بودن بازار قاچاق قطعات یدکی خودرو و کنترل نشدن ورود این کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی فاضلی در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو با اشاره به اینکه مسئولان ذیربط باید در این بخش توجه بیشتری داشته باشند، افزود: تولید قطعات بی کیفیت در داخل کشور و عرضه آن با نام برندهای معروف از دیگر معضلات بازار قطعات خودرو است.

وی واحدهای بدون پروانه را محل تولید قطعات تقلبی و بی کیفیت دانست و گفت: با توجه به ارتباط این قطعات با جان مردم، مصرف کنندگان باید برای خرید این قطعات به مراکز دارای پروانه کسب مراجعه کنند.
رئیس اتاق اصناف ایران حجم کم واردات قطعات یدکی خودرو را ناشی از موفقیت تولیدکنندگان داخلی برای تأمین این بازار اعلام کرد و گفت: در مجموعه این نمایشگاه اتحادیه‌های همگن کشوری حضور دارند که در صورت توجه بیشتر به آن‌ها و رعایت استاندارد و تولید باکیفیت می‌توانند رونق بیشتری برای تولید خود ایجاد کنند.
فاضلی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اختصاص وام به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ادامه داد: 10 هزار میلیارد تومان در این طرح به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تحت پوشش اصناف اختصاص می‌یابد که در چند روز آینده به طور رسمی اعلام خواهد شد.
 
قطعات زیر پله‌ای بلای جان تعمیرکاران خودرو
 رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، قطعات بی کیفیت بسته بندی شده در زیرپله‌ها را بلای جان تعمیرکاران خودرو اعلام کرد.
علیرضا نیک آیین در پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو با اشاره به اینکه وجود قطعات بی کیفیتسبب از بین رفتن سرمایه‌های زیادی می‌شود، افزود: دقت در کپی برداری از قطعات خودرو به حدی است که شناسایی آن برای تعمیرکاران نیز در برخی موارد غیر ممکن شده است.
وی با اشاره به ضعف موجود در ضمانت قطعات خودرو گفت: وزارت صنعت باید تعریف سازو کار مشخص، امکان گارانتی قطعات خودرو را به طور کامل فراهم کند.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو عمر قطعات بی کیفیت موجود در بازار را بسیار کوتاه دانست و ادامه داد: این قطعات تعداد مراجعات خودرو را به تعمیرگاه‌ها چند برابر کرده است.
وی گفت: برگزاری این نوع نمایشگاه‌های تخصصی سبب آشنایی تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده برای دسترسی به قطعات با کیفیت می‌شود؛ بنابراین گزارش پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات وابسته
با حضور تولید کنندگان و عرضه کنندگان برتر قطعات خودرو و با هدف شناساندن قطعات باکیفیت به توزیع کننده و مصرف کننده برگزار شده است و تا 14 تیرماه در برج میلاد ادامه دارد.
این نمایشگاه با حضور تولید کنندگان برتر، وارد کنندگان و شرکتهای معتبر برگزار شده است و کیفیت قطعات در آن به تایید کارشناسان اتحادیه توزیع کنندگان لوازم یدکی رسیده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 332
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران