پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251823 تاریخ : 1395/09/26-12:27:07
,8,
بازار سهام در محاصره معاملات کد به کد حقوقی‌ها

بازار سهام در محاصره معاملات کد به کد حقوقی‌ها

معامله‌گران بورس تهران در حالی که در روزهای گذشته شاهد انباشته شدن متغیرهای تنش‌زا و پرالتهاب بود؛ بازاری که با افزوده شدن استرس‌های خود چندان حضور در بورس را راه ثواب در شرایط فعلی اقتصاد نمی‌داند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات  چهارشنبه 24 آذرماه 95، با کاهش 577 واحدی روی رقم 80 هزار و 683 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 51 واحدی عدد 15 هزار و 969 واحد را کاهش تجربه کرد.

 همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 56 واحدی به عدد 89 هزار و 469 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 10 واحدی به رقم 57 هزار و 489 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 409 واحد کاهش به عدد 170 هزار و 473 واحد رسید.

 همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی به رقم 865 واحد رسید.

براساس این گزارش  معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 42 واحد و فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران هر یک به میزان 33 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 37 واحد، مخابراتی ایران با 21 واحد و پالایش نفت تهران با 16 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 240 میلیارد تومان رسید که حاصل دست به دست شدن بیش از 965 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 432 نوبت داد و ستد بود.طی معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های خوراک دام پارس، صنایع آذرآب، بیمه میهن و اسناد خزانه اسلامی سخا 11 بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی جام‌دارو، داروسازی سبحان انکولوژی ،‌تامین مسکن جوانان متوقف شدند.

موج گسترده معاملات کد به کد و درون گروهی حقوقی‌ها برای حمایت از حجم ارزش معاملات روزانه سهام و تثبیت شاخص‌ها در کانال فعلی  به اوج خود رسید، به طوری که در جریان معاملات عادی سهام نیز بازارگردان ملی صنایع مس ایران بیش از 90 میلیون سهم را میان کدهای درون گروهی منتقل کرد.

در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران در عین حال اندکی بیش از 52 میلیون سهم به ارزش بیش از 10?5 میلیارد تومان  از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

اندکی بیش از 39 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان نیز به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد. 39 میلیون سهم سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین اما به ارزش بیش از 18 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

33 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 11?5 میلیارد تومان میان  حقوقی‌های عمده این سهم انتقال داده شد. در پتروشیمی مبین نیز اندکی بیش از 31 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده در کدهای درون گروهی تجمیع شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد.

چهارشنبه  20 میلیون سهم بیمه اتکایی امین به ارزش بیش از 3 میلیارد توامان میان کدهای سهامدار عمده انتقال داده شد. در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال داده شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب اما به ارزش بیش از 3?5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه بود.در ریل پرداز سیر نیز امروز در محدوده روی صفر تابلو بیش از 10 میلیون سهم در جریان بازار نقدی میان کدهای حقوقی انتقالی صورت گرفت. 14?5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری بهمن به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. اندکی بیش از 12 میلیون سهم سیمان شرق به ارزش بیش از 1?5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

در عین حال 10 میلیون سهم معدنی و صنعتی‌گل‌گهر به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد و همچنین 7 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از  10 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در پتروشیمی فناوران، قطعات اتومبیل ایران، صنایع فولاد آلیاژی یزد، تراکتورسازی ایران نیز هر یک به میزان 5 میلیون سهم از سوی سهامداران عمده خود به ترتیب به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان، 800 میلیون تومان، بیش از یک میلیارد تومان و کمتر از یک و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.

 همچنین کمتر از 5 میلیون حق تقدم خرید مهندسی صنعتی روان فن‌آور به ارزش 800 میلیون تومان کد به کد شد. در پاکسان اما کمتر از 4 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

در گروه صنعتی ملی اندکی بیش از 2میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد سهم از سوی آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. اندکی بیش از یک میلیون سهم ارتباطات سیار ایران نیز به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

 امروز بازار سهام در محاصره معاملات کد به کد و سهامداران عمده تلاش کرد، تا اندکی از فضای بی‌اعتمادی و پراسترس تالار شیشه‌ای را در پشت این معاملات پنهان کند.در این بین نماد معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان پس از مدتها کنترل و درجا زدن در گروه فلزات اساسی امروز با صف خرید 3 میلیون سهمی به کار خود پایان داد. در گروه خودرویی‌ها نیز انتشار نامه هیات مدیره ایران خودرو برای واگذاری بلوک بیش از 30 درصدی بانک پارسیان این گروه و آغاز آگهی این دارایی در هفته آینده اگر چه قیمت این سهم را در بالاترین دامنه نوسان قیمتی هماهنگ کرد، اما با افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران حقیقی و حقوقی نتوانست معاملات پرحجمی را به نمایش گذارد و روندی متعادل را تجربه کرد.

 نماد معاملاتی پتروشیمی خارک در کنار پارس پامچال و پتروشیمی فناوران تنها تک سهم‌های گروه پتروشیمی‌ها بودند که با وجود افزایش عرضه سهام از سوی سهامدار عمده حقوقی اما همچنان با اقبال خریداران روبرو بود. امروز در گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو نیز اقبال خریداران اغلب حقیقی زمینه متعادل شدن قیمت این سهم را برای معامله‌گران نوسان‌گیر این گروه فراهم کرد.

براساس این گزارش آنچه که در بازار سهام امروز مشهود بود اینکه با افزایش استرس‌های بازار و سنگین شدن سایه متغیرهای التهاب‌آور به نظر می‌رسد اغلب معامله‌گران حتی حرفه‌ای بازار حضور میان مدت در بازار را راه ثواب ندانسته و فعلا تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک را برای نوسان‌گیری کوتاه مدت و بهانه ادامه حضور در بازار انتخاب می‌کنند.

بازاری که به نظر می‌رسد، دست نامرئی آن تلاش می‌کند تا با پراکنده کردن معامله‌گران سهام ویترینی جذاب برای انواع اوراق بدهی و ابزارهای مالی منتشر شده از سوی دولت بی‌پول در ماه‌های پایانی امسال فراهم کند.

 


منبع: خبرگزاری فارس



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 593
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران