پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376810 تاریخ : 1397/06/25-18:32:16
,17,8,
بازار سرمایه می تواند شغل دوم و درآمد اول قشر هنری جامعه باشد

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس:

بازار سرمایه می تواند شغل دوم و درآمد اول قشر هنری جامعه باشد

این ارتباط سازنده میان جامعه بورسی و جامعه هنری می تواند شرایطی را ایجاد کند تا بورس شغل دوم و درآمد اول قشر هنری جامعه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امروز یکشنبه، 25 شهریور ماه، مدیرعامل شرکت بنیاد سینمایی فارابی، با حضور در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، با یاسر فلاح، مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص موضوعاتی همچون ارتقای سواد مالی جامعه، فرهنگ سرمایه گذاری، راه های تامین مالی حوزه فرهنگ از طریق بازار سرمایه و آموزش فنون بورس اوراق بهادار به اهالی هنر بحث و گفتگو شد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه بازار سرمایه امکانات گسترده ای برای تامین مالی حوزه فرهنگی کشور در اختیار دارد، ابراز امیدواری کرد صنعت سینما بتواند از ظرفیت های بازارسرمایه بهره برداری کند.

علیرضا تابش در خصوص آشنایی اهالی هنر با فنون بازار سرمایه ابراز داشت: اگر هنرمندان بدانند که در آینده و پس از گذر از روزهای اوج، می توانند از بازار سرمایه امرار معاش کنند، حتما از این دوره های آموزشی استقبال می کنند.

وی در این خصوص گفت: قصه های سینما، جنبه های زیادی از شکست ها و موفقیت ها را نمایش می دهد، از این رو، بازار سرمایه به عنوان موضوعی جدید می تواند جایگاه مناسبی را در میان فیلمنامه ها به خود اختصاص دهد.

 تعاملی میان بازارسرمایه و سینما

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس نیز در این دیدار به نتایج مثبت همکاری دو جانبه بازار سرمایه و بنیاد فارابی اشاره کرد و فرهنگ سازی عمومی و فراهم کردن بستر همکاری و تعامل فعالین بازار پول و سرمایه کشور با حوزه فرهنگ و سینما را از نتایج این همکاری دانست و گفت: شرکت اطلاع رسانی آمادگی کامل دارد تا برای آموزش بازار سرمایه اهالی هنر و سینما، کارگردانان، تهیه کنندگان و ... کلاس های آموزشی برگزار کند.

یاسر فلاح با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار از هیچ اقدامی برای ارتقای سطح فرهنگ اقتصادی کشور دریغ نخواهد کرد، گفت: در این راه شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس که نقش فرهنگ سازی بازار سرمایه را بر عهده دارد آماده همکاری همه جانبه با بنیاد فارابی است.

یاسر فلاح ادامه داد: این ارتباط سازنده میان جامعه بورسی و جامعه هنری می تواند شرایطی را ایجاد کند تا بورس شغل دوم و درآمد اول قشر هنری جامعه شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از شرعی ترین، علمی ترین و پرمنفعت ترین بازارهای کشور است، افزود: هنرمندان می توانند با شرکت در این کلاس ها، با آموزش درست، تفکر و تعقل وارد بازار سرمایه شوند.

یاسر فلاح در خصوص ارتباط دو طرفه میان بازار سرمایه و هنرمندان عرصه سینما و تئاتر بیان داشت: تهیه کنندگان، کارگردانان و دست اندرکاران سینما و تئاتر می توانند از ظرفیت های بازار سرمایه برای داستان پردازی آثار بلند و کوتاه استفاده کنند و در این راستا، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار حمایت های ارزنده ای را از این آثار به عمل خواهد آورد.

 مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، در خصوص شرایط اقتصادی کشور عنوان داشت: اقتصاد کشور در موقعیت کنونی در حال گذار از اقتصاد بانک محور به سمت اقتصاد بازار سرمایه محور و مولد است و در این میان اهالی فرهنگ و هنر نیز می توانند از این فرصت استفاده کرده و با حرکتی عقلانی میان ریسک و بازده در بازار سرمایه، منفعت کسب کنند.

یاسر فلاح در خصوص نحوه جذب هنرمندان به بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: تلاطم های بازار سرمایه قابل پیش بینی است و هنرمندان می توانند با آشنایی با ظرفیت های بازار سرمایه،ارتباطی منطقی بین پول ، ثروت و هنر سینما ایجاد کنند.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به روایت قصه های بازار سرمایه از طریق سینمای کودک و نوجوان تصریح کرد: مفهوم بورس در کشور ثقیل است و به همین دلیل سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تمایل زیادی برای حضور در سینمای کودک و نوجوان دارند تا از این طریق بتوان از کودکی مباحث اقتصادی را در میان خانواده ها مطرح کرد تا در آینده سهامداری، فرهنگی جا افتاده در میان خانواده های ایرانی شود.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در ادامه گفت: طبق پژوهش های اخیر، سواد مالی در کشور ما کمتر از 20 درصد است به این معنی که 80 درصد از افراد بالغ کشور، سواد مالی ندارند. به همین دلیل نیاز است که این آموزه ها از سنین کودکی آغاز شود تا در بزرگسالی به عنوان یک فرهنگ، تلقی شده و اقتصاد خانواده را در بر بگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران