پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310929 تاریخ : 1396/09/21-18:44:52
,5,
با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران

با حضور مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران

برگزاری کارگروه تبیین نظام نامه مدیریت سیلاب در شرکت آب منطقه ای هرمزگان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، کارگاه آموزشی تبیین نظام نامه مدیریت سیلاب وزارت نیرو با حضور مهندس آقابیگی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت های آب و فاضلاب شهری ، آب و فاضلاب روستایی ، شرکت برق منطقه ای هرمزگان ، مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان ، مدیران امور آب شهرستانها و جمعی از معاونین و مدیران آب منطقه ای هرمزگان در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

در ابتدا دکتر ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ا ی هرمزگان ضمن خیرمقدم گویی به میهمانان و شرکت کنندگان در این کارگروه اظهار داشت : بحث مدیریت بحران در زمان وقوع بلایای طبیعی یکی از مهم ترین چالش ها و مشکلات شرکت های آب منطقه ای است که باید به هر صورت ممکن بر این مخاطرات فائق آیند.
وی افزود : از دیگر مباحث مهم می توان به سیستم انحراف آب سدها اشاره کرد که اگر آموزش و مدیریت صحیح صورت نگیرد با اولین سیلاب منطقه روستاهای واقع در مخزن سد به خطر خواهد افتاد.
مهندس مهدوی رییس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این کارگروه در خصوص کاهش بلایای طبیعی و اصلاح سیلاب های استان ارائه نمود.
در ادامه این جلسه مهندس آقابیگی مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، ضمن تشریح هدف از برگزاری این دوره آموزشی گفت : مدیریت بحران بحثی فراسازمانی است که مسئولیتهای آن متوجه بخشهای مختلف و سایر ارگانهای دولتی نیز شده و مدیریت به هم پیوسته و منسجمی را طلب می کند.
وی با تاکید بر سیل خیز بودن بیشتر استانهای کشور افزود : روند افزایشی تعداد وقوع پدیده سیلاب و خسارات جانی و مالی ناشی از آن باید زنگ خطری برای مسوولین و تصمیم گیران مدیریت بلایای طبیعی کشور باشد تا هرچه سریعتر با تغییر استراتژی های مدیریت بلایای طبیعی از مدیریت بحران به مدیریت ریسک این وضعیت بهبود بخشد.
مهندس آقابیگی سپس با ارائه توضیحاتی در خصوص نظام‌نامه مدیریت سیلاب و ضرورت آموزش و مانور، هماهنگی بیشتر اعضای اصلی دفاتر تخصصی شرکت آب منطقه‌ای مطابق مفاد نظام‌نامه مدیریت سیلاب، تکالیف و اقدامات هریک از دفاتر تخصصی را به طور کامل در قالب پاورپوینت ارائه نمودند.
شایان ذکر است در حاشیه این کارگاه آموزشی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تاسیسات سدهای شمیل - نیان نیز بازدید بعمل آورد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 230
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران