پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309187 تاریخ : 1396/08/29-17:35:43
,6,
با توجه به جهت‌گیری خودروسازان جهانی به تولید خودروهای پاک

با توجه به جهت‌گیری خودروسازان جهانی به تولید خودروهای پاک

هرچند در قوانین بودجه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مشوق‌هایی برای تولید خودروهای برقی در کشور دیده شده است اما متاسفانه کسی به فکر تولید این خودروها و حمایت از این‌گونه تولیدات نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تولید خودروهای برقی در جهان با سرعت بسیاری دنبال می‌شود. در کشور ما نیز بحث تولید خودروهای برقی داغ شده است اما برای تولید این خودروها باید حمایت دولتی و پرداخت یارانه مد‌نظر باشد.

خودروهای برقی

در این زمینه با فریدون احمدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفت‌و‌گو پرداختیم.

وضعیت تولید خودروهای برقی در کشور ما به چه شکل است؟

هرچند در قوانین بودجه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مشوق‌هایی برای تولید خودروهای برقی در کشور دیده شده است اما متاسفانه کسی به فکر تولید این خودروها و حمایت از این‌گونه تولیدات نیست.

امروز به‌‌دلیل مصرف سوخت‌های فسیلی و از سویی اهمیت محیط‌زیست و آلایندگی هوا، تولید خودروهای برقی یک نیاز اساسی برای کشور است. البته ایجاد زیر‌ساخت‌های تولید خودروهای برقی نیز جزو ضرورت‌هاست.

با توجه به شرایط کشور به‌خصوص آلودگی کلان‌شهرها و همچنین حرکت کلی که در این زمینه در دنیا آغاز شده، نیازمند تولید و فعالیت گسترده‌تر در حوزه عرضه خودروهای برقی در کشور هستیم.

خودروهای برقی معمولا گران تمام می‌شوند. دولت چگونه می‌تواند در این زمینه کمک کند؟

بله. تولید و عرضه خودروهای برقی به‌دلیل قیمت باتری، گران است که باید در این زمینه کمک و حمایت درستی انجام شود، هر‌چند در قانون بودجه این حمایت‌ها تاحدودی دیده شده اما تا امروز کسی نتوانسته است از تسهیلات و مشوق‌ها استفاده کند.

در این زمینه یک یا دو گروه با همکاری شریک خارجی سعی در تولید خودروهای برقی دارند که متاسفانه این گروه‌ها نیز در کش‌و‌قوس وزارت نفت و سازمان مدیریت هستند تا قرارداد و موافقت‌نامه‌ای دریافت و برای تولید این خودروها اقدام کنند.

کدام شرکت‌ها در رابطه با تولید خودروهای برقی اقدام کرده‌اند؟

دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو و سایپا در‌خصوص تولید خودروهای برقی اقدام کرده‌اند. البته پیش‌تر در بخش خصوصی نیز برخی شرکت‌ها نسبت به تولید خودروهای برقی اقدام کردند که متاسفانه هم‌اکنون موافقت‌نامه‌های آن‌ها در وزارت نفت است تا از محل یارانه‌ها تسهیلاتی دریافت کنند تا قیمت تولیدات کاهش یابد. البته یکی از پیشنهاد‌ها به‌کار‌گیری خودروهای برقی در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران