پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280814 تاریخ : 1396/03/31-15:57:08
,13,
با انتقال مدیریت تولید و بازار از وزارت جهاد کشاورزی شاهد رونق بازار دلالی خواهم بود

رئیس نظام صنفی کشاورزی :

با انتقال مدیریت تولید و بازار از وزارت جهاد کشاورزی شاهد رونق بازار دلالی خواهم بود

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: در صورت انتقال مدیریت بازار محصولات کشاورزی به دیگر وزارتخانه ها شاهد رونق بازار دلالان و واسطه ها و واردات بی رویه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،محمد شفیع ملک زاده با اشاره به اینکه براساس قانون انتزاع وظایف تولید تا بازار در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شده است، افزود: قانون انتزاع یا همان قانون تمرکز وظایف تولید و بازار در بخش کشاروزی از دستاوردهای مهمی بود که در سال 92 تصویب شد و در این سه سال در پی اجرای این قانون شاهد کاهش واردات، توسعه صادرات و ایجاد زنجیره مدیریت تولید تا توزیع و بازار دراین بخش هستیم.

وی گفت: قانون به نفع کشاورزان است و کشاورزان با اطمینان خاطر بیشتری تولید می‌کنند که از نتایج ان اجرای قانون خودکفایی محصول گندم و جلو گیری از واردات بی رویه است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: بیشترین تاثیر اجرای قانون تمرکز وظایف تولید و بازار در محصول شکر است و در مقایسه با دوره پیش از اجرای قانون نظارت و تمرکز وزارت جهاد کشاورزی در زنجیره تولید تا بازار، هم اکنون میزان واردات شکر به کشور به کمتر از 700 هزار تن کاهش یافته است.
ملک زاده افزود: واگذاری مسئولیت مدیریت بازار محصولات کشاورزی به وزارتخانه دیگری مثل بازارگانی و صنعت برگشت به عقب است و نتیجه‌ای جز نارضایتی کشاورزان ندارد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته تصویب و ابلاغ قانون تمرکز مدیریت تولید و بازار به وزارت جهاد کشاورزی به رشد اقتصاد کشور کمک زیادی کرد و حمایت‌های زیادی از تولید کنندگان بخش کشاورزی شده است.
شفیعی ملک زاده گفت: کشاورزان امروز انتظار دارند اجرای این قانون در وزارت جهاد کشاورزی ادامه یابد و باید از این قانون دفاع کرد.
وی افزود: در واقع قانون تمرکز وظایف اهرمی قوی برای بخش کشاورزی است و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی وابسته به تداوم اجرای این قانون در بخش کشاروزی است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: تکمیل و مدیریت زنجیره تولید از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است و به هیچ عنوان نباید مانع اجرای این برنامه خوب شد.
شفیع ملک زاده افزود: مدیریت تولید و پس از تولید در بخش کشاورزی به هیچ عنوان در تخصص وزارت بازرگانی یا وزارتخانه دیگری نیست و اگر دوباره این وظیفه به بخش دیگری سپرده شود قطعاً با رونق دلالان و واسطه‌ها مواجه خواهیم شد.
وی گفت: اگر قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود آنوقت واسطه‌ها و دلالان در زنجیره تولید بر اساس قانون سازماندهی می‌شوند و در بازاررسانی محصولات فعال خواهند شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران