پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375626 تاریخ : 1397/06/12-10:25:36
,17,6,
با اظهارنظرهای هیجانی وضعیت خودرو بهبود نمی یابد

امینی :

با اظهارنظرهای هیجانی وضعیت خودرو بهبود نمی یابد

یک کارشناس صنعت خودرو ضمن انتقاد از واکنش های هیجانی در مورد احتکار خودرو توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی گفت: با اظهارنظرهای هیجانی و ایجاد موج منفی علیه یک قشر جامعه، وضعیت صنعت خودرو بهبود نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، امرالله امینی با بیان این نکته که اصرار بر طرح مسئله احتکار در خودرو توسط تولیدکنندگان راه حلی کاربردی نیست، تصریح کرد: تنها بخشی از شرایطی که در بازارفعلی خودرو به وجود آمده مربوط به تولیدکننده است و عوامل دیگری نیز دربه وجود آمدن این شرایط تاثیرگذاربوده‌است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تغییرات نرخ ارز گفت: نوسانات ارزی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار خودرواست که بر این نوسانات عوامل خارجی و بیرونی نیز تاثیرگذار بوده‌اند، بنابراین نمی توان برای به وجود آمدن این شرایط یک بخش را متهم کرده و از آن به عنوان عامل اصلی گرانی خودرو نام برد.

وی افزود: باید منتظر ماند تا نرخ ارز به ثبات قابل قبولی برسد و بعد به دنبال مکانیسم های قیمت گذاری و حل مشکلات در این مورد بود.

امینی در رابطه با خودروهایی که به بازار عرضه نشده‌اند، توضیح داد: بنا بر گزارشاتی که رسیده است، این خودروها با مشکل نقص فنی وکمبود قطعات روبه رو هستند و نمی‌توانند به بازار عرضه شوند. به عبارت دیگر تولید خودرو به علت عوامل بیرونی مثل تحریم و نوسانات ارزی در ساخت قطعه دچار مشکل شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 482
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران