پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251267 تاریخ : 1395/09/21-12:25:08
,13,
ایران و عراق بر گسترش همکاری های دامپزشکی تاکید کردند

ایران و عراق بر گسترش همکاری های دامپزشکی تاکید کردند

در دیدار روسای دامپزشکی ایران و عراق،راه های گسترش تعاملات بررسی و بر لزوم رفع مشکل صادرات فرآروده های دامی ایران به عراق تاکید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی؛  با دعوت وزارت کشاورزی عراق، دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به این کشور با دکتر صلاح فاضل عباس رئیس دامپزشکی عراق در خصوص مشکلات بر سر راه صادرات فرآورده های با منشا دامی به عراق و برخی دیگر از مسائل قرنطینه ای مذاکره کرد. 

در این نشست روش های ثبت دارو و واکسن و چگونگی صادرات داروهای دامپزشکی تولید ایران به کشور عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
رئیس دامپزشکی کشور عراق اعلام کرد: کارخانجات تولید کننده داروهای دامپزشکی ایران، می توانند اقدام به ثبت دارو و فراورده های بیولوژیک خود در دامپزشکی عراق کرده و سپس صادرات به این کشور را آغاز کنند.
 
در جمع بندی مقرر شد که هیئتی از اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان داروهای دامپزشکی ایران به همراهی نمایندگان برخی از کارخانجات معتبر تولید دارو در ایران به بغداد سفر کرده و از نزدیک با مقامات دامپزشکی عراق ملاقات نمایند و نمایشگاهی از تولیدات داروهای دامی خود را در این کشور برپا و با شرکت های وارد کننده عراقی آشنا شوند، تا زمینه و مقدمات حضور شرکت ایرانی تولید کننده داروهای دامی در عراق فراهم شود.

مشکلات پیش آمده در زمینه صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ و فرآورده های طیور به کشور عراق، موضوع دیگر مورد مذاکره بود و در این ارتباط مقرر شد، گوشت طیور صادراتی به عراق صرفا از کشتارگاه های مجهز صورت گیرد و صرفا شرکت های معتبر حق حضور در این صادرات را داشته باشند.

در این مذاکرات بر استمرار ارتباط دامپزشکی دو کشور در خصوص تبادل اطلاعات و مخصوصاً در خصوص اطلاعات اپیدمیولوژی بیماری ها بر اساس ماده شش توافقنامه دامپزشکی منعقده بین دو کشور تاکید کردند.

همچنین قرار شد که برای رفع موانع قرنطینه ای ، جلسات منظم بین هیئت های کارشناسی قرنطینه دو کشور در مرزها تشکیل و این مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و بهترین راه برای رفع مشکلات احتمالی انتخاب شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 218
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران