پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311031 تاریخ : 1396/09/22-17:53:17
,17,
ایران در تولید محصولات ارگانیک، رتبه 42 جهان را به خود اختصاص داد

ایران در تولید محصولات ارگانیک، رتبه 42 جهان را به خود اختصاص داد

یک مقام مسوول، با اشاره به اینکه ایران در بین 179 کشور تولید کننده محصولات ارگانیک در ج 42 قرار دارد،گفت: ایران یکی از قطب های منابع طبیعی دنیاست که در صورت حمایت دولت این ج ارتقا خواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا نورانی رییس انجمن ارگانیک با اشاره به اینکه از 196 کشور دنیا، 179 کشور به سمت تولید محصولات ارگانیک رفتند، اظهار کرد: تا سال85، ایران در رنکینگ ارگانیک جهانی قرار نداشت که از آن سال به بعد با تلاش تشکل ها،جز کشورهای موفق در تولید این محصولات قرار گرفتیم.

 وی با اشاره به اینکه ایران در بین 179  کشور تولید کننده محصولات ارگانیک در جایگاه 42 قرار دارد، افزود: ایران، یکی از قطب های منابع طبیعی دنیاست که درصورت حمایت های دولت می توان یک شبه رهه صد ساله را طی کرد به طوریکه جز 20 کشور برتر تولید محصولات ارگانیک قرار گرفت.

 نورانی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک یک کار ملی است، گفت: در راس این هرم دولت باید قرار گیرد و تنها تشکل های بخش خصوصی به عنوان بازوان دولت، اقدام به فعالیت در این بخش کنند.

 این مقام مسوول ادامه داد: طی 11 سال اخیر، تشکل های بخش خصوصی با حمایت اتاق های بازرگانی توانستند در استان های مختلف اقدام به برگزاری همایش های بین المللی و ملی رایگان در زمینه تولید محصولات ارگانیک کنند که این امر در سلامت جامعه و حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی دارد.

 نورانی با اشاره به ضرورت ارتقای افزایش تولید محصولات ارگانیک به منظور حفظ سلامت جامعه تصریح کرد: با وجود بیماری های مختلف همچون سرطان ها و آلزایمر که منشا اصلی آن مواد غذایی است، افزایش تولید محصولات سالم به منظور جامعه سالم باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

 این مقام مسوول با اشاره به اینکه افزایش تولید محصولات ارگانیک در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: انتظار می رود که در زمینه تولید محصولات ارگانیک با رشد قابل ملاحظه ای روبرو شویم.

 

 سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در دنیا به 50 میلیون هکتار می رسد

 وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در 179 کشور دنیا بیش از 50 میلیون هکتار است،بیان کرد: در سال 2014 گردش مالی محصولات ارگانیک جهان حدود 80 میلیارد دلار بود که پیش بینی می شود  تا پایان سال 2017 به رقم بالای 100 میلیارد دلار برسد.

 به گفته نورانی، براساس آخرین آمار میزان تولید محصولات ارگانیک در سال 2015 نسبت به 2014 حدود 14.5 درصد و تعداد تولیدکنندگان 7.2 درصد رشد داشته است.

 رییس انجمن ارگانیک با اشاره به اینکه استرالیا با 22 میلیون و 600 هزارهکتار بالاترین سطح ارگانیک را به خوداختصاص داده است،اذعان کرد: آرژانتین، آمریکا،اسپانیا، چین،ایتالیا، فرانسه،اروگوئه،هند،آلمان و ایران در رتبه های بعدی قرار دارند.

 نورانی سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در اروپا را 12 میلیون و 700 هزار هکتار،آمریکای لاتین 6 میلیون و 700 هزار هکتار،آسیا 4 میلیون هکتار و آمریکای شمالی را 3 میلیون و 700 هزار هکتار اعلام کرد.

 این مقام مسوول تصریح کرد: هند با 585 هزار کشاورز،اتیوبی با 203 هزار و مکزیک با 200 هزار کشاورز در رتبه برتر از لحاظ تعداد تولیدکنندگان ارگانیک قرار دارند.

 

 سطح زیر کشت ارگانیک ایران، از سه هزار هکتار فراتر می رود

 وی در ادامه یاد آور شد: تا پایان سال 2017 پیش بینی می شود که سطح زیر کشت ارگانیک ایران از سه هزار هکتار عبور کند که با وجود پتاسیل بالای کشور باید قدم های بهتری در این زمینه برداشته شود.

 به گفته نورانی، کشورهای آمریکا با 35 میلیارد و 500 میلیون یورو،آلمان 8 میلیارد و 600 هزار یورو و فرانسه 5 میلیارد و 500 هزار یورو بالاترین سهم بازار محصولات ارگانیک در دنیا را به خود اختصاص دادند.

 براساس این گزارش، دهمین جشنواره ارگانیک از بیست و دوم دی به مدت ده روز در بوستان گفتگو برگزار می شود که امسال تولید کشورهای فرانسه و آلمان با گواهی اتحادیه اروپا در این نمایشگاه عرضه می شود



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 425
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران