پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353495 تاریخ : 1397/05/13-10:21:10
,14,4,
ایران برای گردشگران چینی جذاب است

ایران برای گردشگران چینی جذاب است

حسین خلیفی گفت: گردشگران چینی به محض ورود به ایران مبهوت تاریخ، مهمان نوازی و آداب و رسوم اجتماعی ایرانیان شده و به همین خاطر در برگشت بهترین مبلغ برای جمهوری اسلامی ایران می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین خلیفی نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شانگهای چین گفت: مردم ایران مردمی مهربان، مهمان نواز و دوستدار چینی ها هستند به طوری که گردشگران چینی پس از بازگشت از ایران خود مبلغ گردشگری ایران می شوند.

وی تصریح کرد: چینی ها همیشه بعد از ورود به ایران همه اطلاعات و گزارش سفر خود را در محیط های مجازی منتشر می کنند که به خودی خود تبلیغ خوبی برای ایران است.
او در ادامه به تشابهات فرهنگی ایران و چین پرداخت و گفت: چینی ها در ایران احساس غربت نمی کنند چراکه با ورود به ایران، فرهنگ و تمدنی را پیش روی خود می بینند که شباهت های زیادی به چین از جمله تعارفات، احترام به بزرگترها، اشتراکات در نوع پوشش و تعاملات اجتماعی دارد.
خلیفی افزود: وقتی این توریست ها زندگی در هتل های سنتی و یا سیاه چادرهای عشایر را تجربه کنند خیلی احساس شور و شعف می کنند و برای آنها تازگی دارد.
وی تاکید کرد: گردشگران چینی همچنین دوست دارند جنس اصیل ایرانی مثل فرش، زعفران و یا صنایع دستی بخرند و حاضرند در این مورد هزینه کنند لذا نحوه معرفی این اجناس می تواند توریست چینی را تشویق به خرید کند و درامد ارزی مناسبی برای ایران داشته باشد. 
نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شانگهای گفت: همچنین با توجه به روحیه کنجکاوی چینی ها که به دنبال مسائل کشف نشده و اسرار آمیز هستند ایران به راحتی می تواند روحیه چالش پذیر آنها را برآورد کند. 
خلیفی با اشاره به اینکه در برخی موارد چینی ها در اولین بار به دلیل شناخت های نادرست در مورد ایران به صورت هیات های تجاری به ایران سفر می کنند، ادامه داد: آنان پس از آسوده خاطر شدن از فضای امن ایران، به تنهایی و یا در گروه های کوچکتر به ایران سفر می کنند.
وی نقش رسانه های دو کشور در شناسایی ظرفیت ها را موثر دانست و گفت: مردم ایران و چین باید یاد بگیرند از منابع درست، اطلاعات موثقی را در مورد دو کشور کسب کنند.
خلیفی افزود: ایران با داشتن ظرفیت های سرمایه گذاری، مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری با سیاست های جذاب سرمایه گذاری و با آغوشی باز، پذیرای سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف صنعتی است.
نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شانگهای اضافه کرد: چینی ها به راحتی می توانند در زمینه های صنعتی، کشاورزی، توریستی و گردشگری در ایران سرمایه گذاری کنند و از مزایای معافیت های مالیاتی در ایران بهره مند شوند.
وی با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و حمایت چین از ایران گفت: با وجود تحریم ها، چینی ها برخلاف غربی ها همواره در کنار ایران بوده اند و این رابطه نیز اکنون باید در زمینه های مختلف به ویژه گردشگری توسعه یابد.
وی اظهار داشت: بعد از طرح یک کمربند یک راه رییس جمهوری چین، کشورهای زیادی از جمله ایران فعالانه از این طرح حمایت کرده و تحریم های یک طرفه برخی کشورها مانند آمریکا نمی تواند ارتباطات خوب ایران و چین را که قدمتی چند هزار ساله دارد تحت تاثیر قراردهد.
نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شانگهای به ظرفیت های گردشگری ایران و سرمایه گذاری در آن پرداخت و گفت: معرفی هر چه بیشتر ایران به جهانیان به ویژه گردشگران چینی در جذب گردشگر، بی اثر کردن تبلیغات منفی غرب و ارز آوری موثر است.
او گفت: توریست های چینی به دلیل درگیری روزانه با تکنولوژی های جدید در چین، دوست دارند در سفر، زندگی در شرایط جدید و یا سخت مثل زندگی در چادر و یا خانه های محلی را تجربه کنند تا بتوانند کاملا خود را در یک محیط جدید و متفاوت احساس کنند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران