پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247279 تاریخ : 1395/08/02-17:43:09
,20,
ایران از تجربه های ارزشمند هلند در زمینه مدیریت منابع آبی استفاده می کند

وزیر نیرو:

ایران از تجربه های ارزشمند هلند در زمینه مدیریت منابع آبی استفاده می کند

وزیر نیرو گفت: هلند به دلیل مواجهه با معضل سیلاب و هجوم آب، تجربه های خوب و ارزشمندی در زمینه مدیریت منابع آب دارد و وزارت نیرو در تفاهم نامه ای در نظر دارد از این تجربیات بهره مند شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «حمید چیت چیان» امروز (یکشنبه) در پایان دیدار وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند با وی، افزود: از مدت ها قبل مکاتبات بسیاری بین وزارتخانه های دو کشور صورت گرفت و که درنهایت به تدوین یک تفاهم نامه منجر شد.

به گفته وزیر نیرو، در این مکاتبات به صورت عمده به مسایل مربوط به آب پرداخته شد، زیرا هلند تجربه های خوب و ارزشمندی در زمینه مدیریت منابع آب دارد و فناوری های آبی در این کشور بسیار توسعه یافته است.
چیت چیان با اشاره به پیشنهاد سه نوع همکاری در این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: در این دیدار همکاری بین دو دولت، همکاری بین شرکت های تجاری دو طرف و همکاری بین موسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی ایران و هلند با تمرکز بر مسائل مربوط به آب و محیط زیست بررسی شد.
به گفته وزیر نیرو، در سال های گذشته نزدیک به سه هزار نفر از کارشناسان ایرانی در موسسات آموزشی هلند در زمینه مدیریت و فرآوری آب آموزش دیده اند.
چیت چیان همچنین در حاشیه این دیدار از انعقاد قرارداد ساخت یک نیروگاه خورشیدی توسط یک شرکت هلندی خبر داد و گفت: قرارداد این نیروگاه امروز امضا و کار اجرایی آن آغاز شد.

 تجارب هلند در زمینه مدیریت آب


در ادامه «ملانی شولتز فان هیگن» وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند گفت: امروز زمینه های ممکن همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و هلند در زمینه مدیریت منابع آبی بررسی شد.

وی با اشاره به موضوع کمبود آب در ایران، تصریح کرد: در این جلسه نیز مباحث و ضرورت بازچرخانی آب و همچنین مدیریت سیلاب، مدیریت آب های بین حوضه ای و کمبود آب بررسی شد.

وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند خاطرنشان کرد: با توجه به تجارب خوب هلند در زمینه مدیریت آب، می توانیم روابط خود را با ایران در زمینه حل چالش های موجود این کشور توسعه دهیم.

حجم تجارت ایران و هلند در سال گذشته 640 میلیون دلار بود که بیش از 600 میلیون دلار آن را واردات ایران از هلند و 40 میلیون دلار آن را صادرات ایران به هلند تشکیل می داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 338
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران