پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278881 تاریخ : 1396/02/02-10:38:15
,5,
ایجاد مرکز تفکر و مطالعات بین المللی آب مجازی / ایران از بحران آب رنج می برد

عضو اتاق ایران:

ایجاد مرکز تفکر و مطالعات بین المللی آب مجازی / ایران از بحران آب رنج می برد

عضو اتاق ایران و سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب با اشاره به پیگیری ایجاد مرکز تفکر و مطالعات بین المللی آب مجازی برای مقابله با بحران آب در جهان، گفت: ایران از این بحران رنج می برد و فرصت اندکی برای مقابله با آن دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «محمدحسین شریعتمدار» امروز (شنبه) در نشست خبری نخستین همایش بین المللی آب مجازی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: کشورها و مناطق مختلف جهان امروز با بحران محیط زیست و منابع آبی درگیرند و یا در معرض تهدید آن قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول، امروز ایران به دلایلی همچون افزایش جمعیت، افزایش تقاضای مواد غذایی، سوء مدیریت منابع آب و محیط زیست و تغییرات اقلیمی به این بحران دچار شده است.
دبیر اجرایی نخستین همایش بین المللی آب مجازی با بیان اینکه مایوس نیستیم، اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، اجرای طرح های آبخیزداری، بازچرخانی آب، استفاده از آب مجازی و ... را از جمله راهکارهای مقابله با بحران آب در ایران عنوان کرد.
شریعتمدار خاطرنشان کرد: به آبی که در مراحل مختلف تولید یک کالا استفاده می شود، آب مجازی یا غیرمستقیم می گویند و برای تجارت آب مجازی باید کالاها و محصولات کشاورزی را تولید کنیم که آب کمتری نیاز داشته و در مقابل کالاهایی وارد کنیم که برای تولید، به آب بیشتری نیاز دارند. 
نخستین همایش بین المللی آب مجازی نهم و دهم اردیبهشت ماه با مشارکت وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی ایران و همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف کشور به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران