پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265192 تاریخ : 1395/11/04-16:54:26
,23,
ایجاد شهرک صنعتی پوشاک راه حلی برای جلو گیری از اتفاقاتی نظیر پلاسکو

ایجاد شهرک صنعتی پوشاک راه حلی برای جلو گیری از اتفاقاتی نظیر پلاسکو

پلاسکو در آتش سوخت و فرو ریخت ساختمان پلاسکو که گرفتار آتش شده بود بعد از چند ساعت با آن عظمت فرو ریخت.

بانک و صنعت: یادم می آید هر وقت از خیابان فردوسی رد می شدم ساختمانی دیده می شد از شیشه و آهن با نمایی قدیمی و قدمتی به اندازه نیم قرن که مشکلاتش از سر و رویش معلوم بود که می خواهد روزی تاریخ ساز شود اما واقعه ای تلخ برای ما رقم خورد که قلب کشوری  را به در آورد و نگارنده را بران داشت راهکارها و پیشنهادهایی را برای حل این معضل و جلو گیری از خطرات احتمالی آینده ارائه دهد.

با توجه به این که بخش اعظمی از تولیدات پوشاک در ایران در مناطق فرسوده شهر تهران مستقر هستند و تمامی مواد تولیدی این صنف از مواد اشتعال زا می باشد لذا رعایت نکردن اصول و استاندارها باعث حوادث جبران ناپذیر می شود. وجود امکانات اولیه برای مکان مناسب جهت تولید یکی از نکات ضروری می باشد که بافت های فرسوده امکان هرگونه اتفاقی را واقعا به ذهن متبلور می نمایند.

با توجه به اهمیت موضوع ایجاد بستر مناسب برای تولید محصولات جدید و البسه مورد استفاده بازار کشور، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با ایجاد بستر مناسب در همین راستا سال هاست شروع به ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی مختلف با موضوع تخصصی پوشاک کرده است و بسترهای مناسبی برای واحدهای تولیدی پوشاک ایجاد شده که بتوانند با حضور در شهرک های موصوف از زمین و امکانات زیربنایی شهرک جهت بهره برداری مناسب استفاده نمایند.

با توجه به فعالیت بیش از 17 هزار واحد تولیدی در استان تهران می توان بخش زیادی از این واحدهای تولیدی را در شهرک صنعتی جا داد این یک واقعیت تلخ است که تولیدکنندگان پوشاک در حال حاضر در شهر تهران در فضاهای بسیار غیر استاندارد و فرسوده در حال فعالیت هستند به گفته منابع آگاه بیش از صد مرکز تجاری دیگر وجود دارند که شرایط نا امنی چون ساختمان پلاسکو دارند که با کوچک ترین حادثه ای گرفتاری های زیادی برای شهر و شهروندان و خسارت های مالی و غیرقابل جبران ایجاد خواهد کرد.

با توجه به ارتباط نگارنده با مجموعه وزارت صنعت اطلاع دقیق از تلاش های شبانه روزی زیرمجموعه شهرک های صنعتی ایران دارد که در حال ایجاد زیرساخت ها و شهرک های مناسب مخصوص پوشاک هستند که واحدهای تولیدی پوشاک بدون نیاز به امکانات خاص با مشوقه های مالیاتی که دارند در این شهرک ها مستقر شوند و تولیدات خود را به جامعه هدف عرضه نمایند.

این حرکت عظیم و رفتن به سوی این هدف که شهرک های صنعتی به صورت تخصصی ایجاد شوند یک کار ارزشمند با صرفه اقتصادی می باشد اما نیاز به یک عزم ملی و تلاش و همراهی مجلس محترم با وضع قوانین جدید و حذف مواد قانونی دست و پاگیر و کمک دولتمردان و سایر ارگان ها و بخش های مختلف علی الخصوص اتاق اصناف ایران دارد.

شهرک های تخصصی علاوه بر موارد اشاره شده در این نوشتار باعث ایجاد شبکه های منظم خرید و فروش و جلوگیری از قاچاق کالا و خارج شدن ارز از کشور و خدمات توزیع مناسب محصولات و ایجاد نمایشگاه های دایمی و معرفی تولیدات و در نهایت ایجاد اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی می شود هرچند اثرات ایجاد شهرک های تخصصی بیش از حوصله این نوشتار است و حتما اثرات مثبت آن را در زمان دیگری مورد برسی قرار می دهیم. امیدواریم این اتفاق دلخراش که برای آتش نشانان تهران روی داد و دل همه را به درد آورد درسی شود برای ایجاد استانداردهای لازم در بخش تولید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 217
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران