پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315180 تاریخ : 1396/11/19-12:32:33
,11,17,
ایجاد 10 کریدور اصلی حمل ونقل جاده ای برای توسعه ترانزیت در کشور

معاون شرکت ساخت خبر داد؛

ایجاد 10 کریدور اصلی حمل ونقل جاده ای برای توسعه ترانزیت در کشور

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: برای تسهیل تردد و توسعه ترانزیت در طرح جامع حمل ونقل کشور10 کریدور مهم در محورهای شریانی تعریف شده تا بار اصلی حمل ونقل جاده ای را بر عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا کدخدا زاده امروز (پنجشنبه) افزود: مبدا و مقصد این 10 کریدور حمل ونقل، مرزهای اصلی کشور تعریف شده است که کریدور شماره یک از مرز شلمچه آغاز و به موازات سواحل خلیج ‌فارس به طول یک هزار و 700 کیلومتر به کنارک در استان سیستان و بلوچستان منتهی می شود. 

وی با بیان این که همزمان با افزایش تردد در این کریدور، توسعه سواحل مکران نیز بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد، گفت: مرزهای زمینی آستارا و سرخس در شمال، شلمچه، بوشهر و چابهار در جنوب، مرز دوغارون‌ در شرق و مهران و قصرشیرین در غرب کشور، مبدأ و مقصد این کریدورهای10 گانه خواهند بود. 
معاون شرکت ساخت با بیان این که هدف اصلی این کریدورها تخلیه ترافیک کریدورهای اصلی و تسهیل تردد است، گفت: در این بین کریدورهای دیگری وجود دارند که کارکرد آن‌ها منطقه‌ای و استانی است و عملاً تکمیل کننده کریدورهای نوع یک و نوع دوم هستند. 
کدخدازاده اظهار داشت: عمده صادرات و واردات کشور از طریق خلیج‌ فارس انجام می‌شود و کریدور شماره 10 که از مرز بازرگان به بندر امام خمینی (ره) به طول یک هزار و 480 کیلومتر در دست تکمیل است به موازات استان‌های مرزی غرب کشور ادامه می‌یابد و با حمل ونقل ترکیبی در این مسیر، دیگر شهرهای همجوار مرزی نیز به آن وصل می‌شود. 
این مقام مسئول گفت: کریدور شماره 7 نیز به شمال کشور منتهی می شود و امیدواریم این کریدور با دو خطه کردن محور تهران - فیروزکوه - قائم‌شهر- ساری امسال تکمیل ‌شود. 

 پیشتر وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع حمل ونقل اظهار کرد: بر اساس این طرح، 10 کریدور توسعه در ایران تعریف شده است که مناطق مختلف کشور از شمال، جنوب، شرق و غرب را به یکدیگر متصل می کند و هزینه اجرای این محورها 60 هزار میلیارد تومان است. 
عباس آخوندی افزود: 10 کریدور توسعه تعریف شده بر اساس طرح جامع حمل ونقل، مناطق مختلف کشور را به یکدیگر متصل می کند که با احتساب کریدورهای درجه دوم و سوم در طرح جامع حمل و نقل در مجموع ، نیاز به 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

 


ایرنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 271
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران