پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349393 تاریخ : 1397/03/01-12:10:08
,9,10029,
آیا ممکن است شما مبتلا به سرطان باشید ؟

آیا ممکن است شما مبتلا به سرطان باشید ؟

مدیر عامل یک شرکت نوپا قادر است به شما کمک کند بفهمید که مبتلا به سرطان هستید.

بانک و صنعت، تصمیم اوتمن لاراکی مسیر زندگی و حرفه شغلی وی را دگرگون کرد. این تصمیم زمانی گرفته شد که این کارمند توییتر متوجه شد درخطر ابتلا به سرطان قرار داد. نتایج آزمایش ، باعث شد وی شرکت کالر (Color)  را در 2013 تأسیس کند.

دستگاهی که وی به بازار عرضه کرد ، یک دستگاه کوچک خانگی است که به افراد کمک می کنند متوجه شوند آیا در خطر ابتلا به سرطان و یا مشکلات قلبی هستند یا خیر؛ و اینگونه می‌توانند برای اقدامات آینده از قبیل مراجعه به پزشک و . . . تصمیم بگیرند.

دستگاه‌های مشابهی نیز وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند از سوابق بیماری‌های نزدیکان و خویشاوندان خود آگاهی یابند؛

مثل 23 and Me و Ancestry DNA ولی دستگاه صرفا قابلیت تشخیص سرطان ، نارسایی‌های قلبی و کلسترول را دارد.

در مصاحبه‌ای که خبرگزاریCNN  با آقای لاراکی انجام داد، از وی راجع به منبع الهامش برای دستگاه کالر پرسیده شد.

وی در پاسخ گفت: بیش تر به دلیل سابقه خانوادگی من بود ؛ من یک ژن دارم که با نام BRCA2 شناخته می شود که خطر ابتلا به سرطان بخصوص سرطان پوست و سرطان سینه را در فرد افزایش می دهد. این تجربه‌هایی که من راجع به این موضوع داشتم ، به من اطلاعات دست اولی داد و به من کمک کرد زیبایی‌های نجات جان انسان‌ها و غم ناتوانی در آن را بهتر درک کنم.

این تجارب نه تنها برای من ، بلکه برای همکارانم نیز مهم‌ترین انگیزه برای تأسیس کالر بود. ما مشتاقیم به دیگران کمک کنیم که وضعیت جسمانی خود را جدی بگیرند و به پزشکان معالج فرصتی بدهیم تا بتوانند از پیشرفت بیماری‌ها جلوگیری کنند.

ترسناک ترین بخش کار من این است که احساس کنم نمی توانم کارم را جلو ببرم. هر ساله، میلیون ها نفر بر اثر سرطان یا بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می دهند؛ بسیاری از این مرگ و میرها می‌توانستند قبل از وقوع پیش بینی و چه بسا پیش گیری شوند. با وجود دستگاهی مانند کالر که به ما اجازه می دهد ژن‌ها را کشف کنیم ، می توانیم جان هزاران نفر را پیش از تشخیص بیماری‌هایشان و یا وخیم شدن وضعیتشان نجات دهیم.

 

اوتمن لاراکی ، مؤسس کالر و کارمند پیشین توییتر



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 351
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران