پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350330 تاریخ : 1397/03/18-15:00:34
,17,21,
آیا حضور بانک های خارجی در تسهیل جذب سرمایه گذاری موثر است؟

کسری:

آیا حضور بانک های خارجی در تسهیل جذب سرمایه گذاری موثر است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور بانک های خارجی در کشور را منوط به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سیدتقی کبیری ، درباره حضور بانک های خارجی در کشور گفت:در برنامه ششم توسعه کشور روی موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید شده و بدیهی است برای نیل به این هدف باید شرایط تسهیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:تسهیل مراودات بانکی بین المللی یکی از لازمه های جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور است در این راستا باید دیپلماسی اقتصادی کشور فعالتر باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر فضای رقابتی در اقتصاد کشور مخصوصا در مناطق آزاد اقتصادی بیشتر فراهم شود بطور طبیعی زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی نیز بیشتر فراهم می شود.

کبیری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:همانطور که برخی بانک های جمهوری اسلامی در خارج از کشور شعبه دارند باید اجازه داد تا بانک های خارجی که می توانند قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند در ایران اقدام به تاسیس شعبه کنند.    

وی تصریح کرد:علاوه بر رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای که متقاضی تاسیس شعب بانکی در ایران هستند باید اعتبار مالی کافی نیز برای انجام این مهم داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:حضور بانک های خارجی در کشور می تواند به نوعی فضای رقابتی در صنعت بانکداری ایجاد کند به نحوی که حتی بخشی از نیاز تولید را به نقدینگی حل کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران