پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279056 تاریخ : 1396/02/04-20:35:53
,6,17,
اگر شرایط صادارت پورشه های قاچاق فراهم نشود، امحاء می شود

حبیب الله حقیقی؛

اگر شرایط صادارت پورشه های قاچاق فراهم نشود، امحاء می شود

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: اگر شرایط صادرات پورشه ها و دیگر خودروهای لوکس قاچاق به کشورهای دیگر فراهم شود آنها را صادر می کنیم وگرنه باید امحا شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , حبیب الله حقیقیافزود: طبق قانون کالاهای قاچاق کشف شده نباید در بازار داخلی  بازتوزیع شوند. 

وی گفت: بر این اساس ابتدا باید شرایط صادرات آنها فراهم شود وگرنه امحا خواهند شد. 
حقیقی افزود: در سال 95 نسبت به 94 حجم کالای امحاء شده در کشور 256 درصد رشد نشان می دهد. 
وی گفت: امحاء کالاهای قاچاق در سال 96 با قوت و قدرت ادامه می یابد و ما سعی داریم روند امحا در سال 96 نسبت به 95 با سرعت و دقت بیشتری به انجام برسد. 
 
ساماندهی معابر کولبری در دولت
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ساماندهی معابر موقت کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی تنظیم شده و در دولت در حال پیگیری است. 
حبیب الله حقیقی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 96 انهدام کالاهای قاچاق قبل از عرضه است افزود: به همین منظور طرح ساماندهی ورودی های کالا به کشور از قبیل گمرک، مناطق آزاد، ته لنجی، کولبری و ملوانی در دستور کار قرار دارد و تاکنون برخی از این معابر ساماندهی شده اند و برخی دیگر در دست ساماندهی قرار دارند. 
وی گفت: برای ساماندهی برخی از این موارد نیاز به مصوبه دولت بوده و برای برخی دیگر نیاز به تجدید نظر در قانون هست که تلاش می کنیم در اسرع وقت این موارد را بررسی و به نتیجه برسانیم تا مبادی رسمی کشور به لحاظ ایمن بودن از ورود کالای قاچاق ایمن تر شود. 
حقیقی افزود: در سال 95 حدود 14 هزار و 800 میلیارد تومان کشفیات قاچاق در کشور داشته ایم که این رقم در سال 92 تنها 900 میلیارد تومان بوده است و این نشانگر جدیت دستگاه های مقابله کننده با قاچاق نظیر وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گمرک است. 
وی گفت: سهم کالای کشف شده در سطح عرضه در سال 95 دویست و هفتاد میلیارد تومان یعنی کمتر از یک درصد کل کشفیات قاچاق بوده است و مابقی یعنی 99 درصد باقیمانده مربوط به قبل از سطح عرضه یعنی کشف کالای قاچاق در انبارها، مسیرها و مبادی رسمی و قبل از مبادی رسمی است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران