پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251986 تاریخ : 1395/09/27-20:05:09
,17,25,
ایمیدرو،‌ در صورت تمایل بخش خصوصی، طرح های اکتشافی را واگذار می کند

ایمیدرو،‌ در صورت تمایل بخش خصوصی، طرح های اکتشافی را واگذار می کند

در صورت تمایل بخش خصوصی، ایمیدرو طرح های اکتشافی را واگذار می کند یا مشارکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی اصغر زاده مدیر اکتشاف ایمیدرو با بیان این مطلب به جایگاه معدنی ایران  اشاره و تصریح کرد: کمربند متالوژنی تتیان جهان که از کشورهای اروپای شرقی تا پاکستان، مالزی و اندونزی ادامه دارد و ایران در آن واقع شده، از نظر بار معدنی، بسیار غنی است.

وی ادامه داد: در این کمربند، بیش از 15 معدن بزرگ در کلاس جهانی کشف شده و در ایران نیز علاوه بر 3 معدن بزرگ، معادن کوچک بسیاری نیز اکتشاف شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. با این حال، ظرفیت اکتشافات در این کمربند با مسیر کمربند شمال غربی، جنوب شرقی با طول بیش از 2 هزار کیلومتر در ایران بسیار بالاست و فرصت های بی شماری برای سرمایه گذاری وجود دارد.

رئیس اکتشاف ایمیدرو با اشاره به ذخایر قطعی فلزات در ایران خاطرنشان کرد: میزان ذخیره سنگ آهن 2.7 میلیارد تن (یک درصد جهانی)، کانسار مس 2.6 میلیارد تن (4 درصد جهانی)، روی 200 میلیون تن ((10 درصد جهانی)، باریت 113 میلیون تن (29 درصد جهانی) و کانسار طلا 500 میلیون تن (نیم درصد جهان) است.

وی افزود: در بخش تولید مواد معدنی در گچ رتبه دوم جهانی، باریت رتبه ششم جهانی، فلدسپار رتبه هفتم جهانی، سیمان رتبه هفتم جهانی، مولیبدن رتبه نهم جهانی، سنگ آهن رتبه یازدهم جهانی و فولاد خام رتبه چهاردهم جهانی هستیم.

اصغر زاده با بیان اینکه اکتشاف موتور محرکه بخش معدن و صنایع معدنی است، گفت: برنامه ریزی شده برای سال 2025 میلادی، تولید آلومینیوم از 400 هزار تن به 1.5 میلیون تن، سیمان از 66 میلیون تن به 120 میلیون تن، کاتد مس از 194 هزار تن به 800 هزار تن، طلا از 3300 کیلوگرم به 10 هزار کیلوگرم، سنگ آهن محتوا از 23.7 میلیون تن به 66.2 میلیون تن، فولاد خام از 17 میلیون تن به 55 میلیون تن و روی از 142 هزار تن به 300 هزار تن برسد.

وی ادامه داد: از این رو، از اوایل سال 93، برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربع آغاز شده و درصدد هستیم معادن جدید اکتشافی کرده و با افزایش ذخایر مواد معدنی و تامین مواد اولیه صنایع معدنی، برنامه چشم انداز 2025 تولید محصولات معدنی را محقق کنیم.

به گفته مدیر اکتشاف ایمیدرو، در برنامه اکتشاف، پهنه های مختلفی مورد اکتشاف قرار گرفته که از جمله آن، پهنه جازموریان در جنوب ایران است که در آن، 15 ناحیه مستعد شناسایی شده و فلزاتی نظیر آهن، طلا، مس و سرب و روی دارد. در این پهنه، در مرحله حفاری های شناسایی هستیم.

وی افزود: در پهنه بیجار (غرب کشور) 12 ناحیه مستعد شناسایی شده که در آن مس، آهن، طلا و سرب و روی دیده شده و برای اجرای فعالیت های اکتشافی، شرکت مشترکی بین بخش خصوصی و ایمیدرو تشکیل شده است و تیم های بخش خصوصی مشغول کارند.

وی ادامه داد: پهنه ایران مرکزی با 38 هزار و 500 کیلومتر مربع است که در آن، 108 آنومالی تشخیص داده شده و در 13 بلوک دسته بندی شده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 361
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران