پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311288 تاریخ : 1396/09/25-17:38:39
,17,21,
اولین شرط ما برای حمایت از خودروسازان ارتقای کیفیت ایمنی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:

اولین شرط ما برای حمایت از خودروسازان ارتقای کیفیت ایمنی است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی استاندارد ایران، علی لاریجانی در مراسم آغاز به کار خط تولید دو خودروی جدید در شرکت ایران خودرو گفت: از مدیران خودروسازی‌ها می‌خواهم که فایلی در کار خود باز کنند و تا می‌توانند ایمنی محصولات را ارتقا دهند. صندلی خودروهای ایرانی هم استاندارد نیست، افراد به عنوان مثال وقتی از تهران تا مشهد حرکت می‌کنند، در این صندلی‌ها کمردرد می‌گیرندو هزینه‌های پزشکیشان نیز افزایش می‌یابد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از توضیحات مدیران این مجموعه متوجه شدم که هم به نیروی انسانی و هم به ارتقا سطح کیفی محصولات توجه دارند.

وی ایجاد تحول در حوزه صادرات را نیازمند برداشتن گامهای اساسی دانست و اظهار داشت: اگر نتوانیم گامهای اساسی برای ارتقای سطح کیفی محصولات برداریم، نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و با حرف نمی‌شود به صادرات کمک کرد، بالاخره صادرکنندگان باید تکلیف خود را بدانند. در محصولاتی که رقابت در آنها زیاد است، حتما تکلیف صادرکنندگان باید مشخص باشد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات صادرات در کشور را ایجاد توقفگاهها و ایستگاههای متعدد برای سرمایه گذاری در ایران دانست و افزود: شرایط برای صادرکنندگان در داخل کشور طوری است که گاهی افراد را منصرف می‌کند، کشورهایی موفق هستند که این ایستگاه ها را کم کرده باشند.

لاریجانی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون رفع موانع تولید از سوی دستگاه های اجرایی گفت: ما در مجلس قانون رفع موانع تولید را تصویب کرده بودیم اما اجرا نشد، دولت لازم است فضایی را فراهم کند که کسب و کار تسهیل شود تا شاهد تغییرات مهمی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به درخواستهای مدیرعامل ایران خودرو از مجلس برای اختصاص بودجه های بیشتر و حمایت از این شرکت گفت: بنده حتما به عنوان رئیس مجلس از ایران خودرو به عنوان یک شرکت مادر در حوزه قانونگذاری حمایت می‌کنم. اما این حمایت بسته به شرایطی است و حمایت مجلس از شما مشروط خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اولین شرط ما برای حمایت از خودروسازان این است که اگر کیفیت محصولات از نظر ایمنی بالا برود، ما حمایت خوبی از آنها خواهیم داشت.

لاریجانی تصریح کرد: باید قبول کنیم که بعضی از محصولات خودروسازان داخلی، ایمنی لازم را نداشتند اما امروز به صرافت افتادند که این کار را انجام دهند.

وی به آثار سوء تصادفات و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: وقتی تصادفی اتفاق می‌افتد مردم از هستی ساقط می شوند، باید اوضاع خودروها متناسب با شرایط داخل کشور سامان یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی سخن از ایمنی خودروها مطرح می‌کنیم، خودروسازان می‌گویند که جاده باید ایمن بوده و پلیس نیز نظارت کند، این درست است اما خودروسازان نیز باید متناسب با جاده ها موارد ایمنی را درنظر بگیرند. آیا 16 هزار کشته در تصادفات جاده‌ای در سال کم است؟

لاریجانی ضمن اینکه از خودروسازان درخواست کرد که از نظر ملی، دینی، عقلی و شرعی توجه خاصی به ارتقای کیفیت و ایمنی محصولاتشان داشته باشند گفت: از مدیران خودروسازی‌ها می‌خواهم که فایلی در کار خود باز کنند و تا می‌توانند ایمنی محصولات را ارتقا دهند. صندلی خودروهای ایرانی هم استاندارد نیست، افراد به عنوان مثال وقتی از تهران تا مشهد حرکت می‌کنند، در این صندلی‌ها کمردرد می‌گیرندو هزینه‌های پزشکیشان نیز افزایش می‌یابد.

 

وی خطاب به مدیران ایران خودرو و دیگر خودروسازان تأکید کرد: اگر شما برنامه مدون و کلان برای ارتقای سطح ایمنی و کیفی محصولات به ما در مجلس بدهید، ما هم از شما حمایت های بیشتری خواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان مطرح دنیا برنامه هایی برای کیفی سازی و ایمنی خودروهایشان اندیشیده‌اند که موثر هم بوده، اگر لازم باشد خودروسازان داخلی می‌توانند از آنها استفاده کنند، حمایت ما طوری است که اگر لازم باشد برای ارتقای ایمنی خودروها از صندوق توسعه ملی و یا جاهای دیگر وامهای بلند می‌دهیم اما این مشروط به ارتقای کیفی و ایمنی خودروها است

لاریجانی با تأکید براینکه شرایط تولید خودرو در کشور ما در طراز خودروسازی مدرن نیست، تصریح کرد: شرایط خودروسازی در کشور ما به نحوی است که ما نمی‌توانیم حرف نویی در این حوزه بزنیم.

 

وی تحول در بخش تحقیق و توسعه برای خودروسازان داخلی را ضروری دانست و افزود: ارائه برنامه از سوی خودروسازان برای ارتقای سطح تحقیق و توسعه نیز یکی از برنامه های ما در مجلس در جهت حمایت از خودروسازان داخلی است

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خودروسازان داخلی گفت: تا زمانی که شما به طور واقعی خصوصی نشوید شاهد تحول در این بخش نخواهید بود.

لاریجانی با بیان اینکه اجرای اصل 44  قانون در دولت و بخشهای خودروسازی سقط جنین شده است، افزود: باید برای تحول در خودروسازی، خصوصی سازی واقعی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: برای ما به عنوان مجلس مهم است که تولید در کشور در حال توسعه است و در حرکت کلی کشور و ثروت زایی خودروسازان می‌توانند یک رکن باشند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر خودروسازان در این چارچوبها برای خصوصی سازی و ارتقای سطح ایمنی کار کنند، قطعا مورد حمایت خواهند بود.

بر اساس این گزارش لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به تحریم‌های خارجی اشاره کرد و گفت: بعضی کشورها رفتارهای متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند که تأثیری بر روی سرمایه گذاری در کشورمان گذاشته است.

 

وی اضافه کرد: پس از برجام با همه گرفتاریها و بداخلاقی‌هایی که وجود داشت گشایش‌هایی در بخشهایی به دست آمد. اما شرایط سیستم دیوانی در کشور ما به طوری است که سرمایه گذاران با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی سیستم دیوانی کشور را لخت تعبیر کرد و افزود: سیستم دیوانی ما به گونه‌ای است که با تأنی درباره سرمایه گذاران تصمیم می‌گیرد که این خیلی مضر است؛ خارج از چارچوب تحریم ها باید به شرایط داخلی کشور برای جلب سرمایه گذاری نیز توجه کنیم.

لاریجانی ادامه داد: ما تصویب کردیم که شورایی تشکیل شود که بخشنامه‌های زائد را برای توسعه صادرات حذف کنند چرا سرمایه گذاری باید در دالان های تودرتو گرفتار شود. هرچه سریعتر باید اقدامات لازم برای صادرکنندگان و تسهیل اموراتشان فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواست که بررسی‌های بیشتری بر روی تسهیل توسعه صادرات برای صادرکنندگان انجام دهند.

 

لاریجانی اضافه کرد: خیلی از کشورها در مدت 24 ساعت شرایط لازم را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کنند اما در کشور ما سرمایه گذار باید یک یا دو سال مسیری را با کفش آهنین طی کند و به دنبال کارهایش برود.

وی یکی از راه‌های توسعه صادرات و سرمایه گذاری را استفاده از ظرفیتهای ایرانی و خارج از کشور دانست و تصریح کرد: سیستم دیوانی کشور باید کمک حال سرمایه گذاران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای ارائه طرح‌هایی در جهت حمایت از صادرکنندگان و تسهیلات لازم برای آنها خبر داد و گفت: اگر دولت لایحه‌ای در این زمینه ارائه ندهد ما در مجلس آمادگی داریم تا مقدمات حمایت از سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

لاریجانی در پایان از دولت و بخش خصوصی خواست که اگر پیشنهاداتی در جهت رونق تولید و صادرات در بودجه سال 97 دارند آن را به مجلس ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران