پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314583 تاریخ : 1396/11/08-11:39:53
,8,
اوراق اجاره دولتی به بورس آمد

درآیین بزرگداشت پنجاهمین سال فعالیت بازار سرمایه در سالن اجلاس سران

اوراق اجاره دولتی به بورس آمد

غلامرضا مصباحی مقدم گفت: حاصل کار کمیته فقهی اجرای اوراق اجاره دولتی، استصناع، مرابحه و اسناد خزانه است که توانسته آثار مثبتی را بر بازار سرمایه ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، غلامرضا مصباحی مقدمرئیس کمیته فقهی بازار سرمایه  گفت: حضور مرتب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و کارشناسان مالی و اقتصادی، در کنار کارشناسان حقوقی منجر به این می شود که مباحث اقتصادی در کنار مباحث فقهی و مالی و حقوقی در مورد یک ابزار مطرح شود. بنابراین وقتی که از همه جهات، موضوع مورد بررسی قرار گیرد، کار به شکل بهتری پیش خواهد رفت. 

وی  افزود: حاصل کار کمیته فقهی، اجرای اوراق اجاره دولتی، اوراق استصناع، اوراق مرابحه و نیز طی سالهای اخیر، اسناد خزانه اسلامی است که از نظر ارقام و آمار، در بودجه سال جاری رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است، ضمن اینکه اوراق رهنی بانک مسکن نیز از جمله راهکارهایی است که مطالبات بانک از مشتریان، تبدیل به اوراق شده و مبادله می شود. 

مصباحی مقدم تصریح کرد: بخش مهمی از مطالبات پیمانکاران از دولت، طی سالهای اخیر، با شکل گیری راهی ساماندهی شده است که بر مبنای آن، اگر اوراق اسناد خزانه نبود، پیمانکاران همچنان باید بیکار می ماندند و کارگران و مهندسان آنها، بیکار می شدند، اما با تسویه بدهی دولت از طریق اسناد خزانه آنها توانستند خود را فعال کرده و فعالیت های خود را ادامه دهند. 

به گفته رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه، محصولات کمیته فقهی از یک اعتبار بسیار بالایی برخوردار بوده و 5 فقیه در کمیته آن حضور می یابند که البته به موازات آن یک کمیته فقهی فرعی در قم نیز بر این کار نظارت دارند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران