پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213340 تاریخ : 1395/05/18-14:50:56
,4,20,
اهمیت دیدار سه جانبه روسای جمهور ایران-روسیه و آذربایجان در حل بحرانهای خاورمیانه وتقویت اقتصاد منطقه

مهدی سنائی سفیر ایران در روسیه :

اهمیت دیدار سه جانبه روسای جمهور ایران-روسیه و آذربایجان در حل بحرانهای خاورمیانه وتقویت اقتصاد منطقه

در زمانی که بحرانهای مختلفی در خاورمیانه به صورت جدی در جریان است برای جلوگیری از اشاعه آن به ویژه به منطقه ارواسیا گفتگوی سه جانبه و مرور رویکردها و توافقات در این زمینه اهمیت فراوانی دارد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه  تاکید کرد :دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران -روسیه و آذربایجان از جهات مختلفی ازجمله ابعاد سیاسی و امنیتی حائز اهمیت است.

مهدی سنایی  با اشاره به تهدیدهای ناشی از تروریسم در منطقه خاورمیانه ، تمهید راهکارهای منطقه ای و بومی برای حل و فصل این بحرانها و پیشگیری از گسترش تروریسم در منطقه را ضروری دانست و گفت :در زمانی که بحرانهای مختلفی در خاورمیانه به صورت جدی در جریان است برای جلوگیری از اشاعه آن به ویژه به منطقه ارواسیا گفتگوی سه جانبه و مرور رویکردها و توافقات در این زمینه اهمیت فراوانی دارد .
بگفته سنایی توافقات سه کشور در این دیدار می تواند درحوزه های سیاسی - امنیی و بین المللی مورد توجه سایر کشورها همچون هند، چین و کشورهای دیگر منطقه قرار گیرد و با جمهوری اسلامی و چارچوبها همراه شوند.
وی افزود :در ابعاد اقتصادی هم این دیدار دارای اهمیت بسیاری است چرا که کریدور شمال - جنوب که یک مسیر هفت هزار کیلومتری را به هم وصل می کند از پتانسیل های اقتصادی شبه قاره گرفته تا دریای عمان و خلیج فارس را از مسیر ایران به حوزه آسیای مرکزی ،اروپا و قفقاز وصل می کند و امکان تحقق این ظرفیت بیش از هر زمان دیگری است .
وی با اشاره به دو اتقاق مهم یکی ایجاد زیرساخت های مناسب در منطقه اوراسیا از سوی ایران و دیگری وجود زیر ساخت های مناسب ریلی و تا اندازه ای دریایی گفت روسیه در منطقه ما رویکرد قوی تری به جنوب پیدا کرده و تصمیم دارد حلقه های اقتصاد خود با جنوب را تقویت کند ولذا علاقمند به گسترش همکاری ها با ایران و تقویت این هکاری ها با حوزه آسیا است.
مهدی سنایی افزود: به همین دلیل سرمایه گذاری از سوی کشورهای مختلف در حال حاضر از جمله از سوی هند، روسیه و چین از سوی بخش دولتی و خصوصی می توانند به این پروژه جذب شود و این مسئله در تقویت اقتصاد منطقه موثر است.
وی تصریح کرد:در حال حاضر روابط ایران و روسیه در شرایط بسیار خوبی است و می تواند به عینیت بخشیدن این مسئله کمک کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران