پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351674 تاریخ : 1397/04/11-16:50:39
,12,17,
اندیکاتور ابزاری پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

گزارش

اندیکاتور ابزاری پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

اگر با دقت به نرم افزارهای تحلیل تکنیکال نگاهی بیندازید به خوبی مشاهده می‌کنید که بخش عمده‌ای از این نرم افزارها را اندیکاتورها برگرفته اند. اندیکاتور یک ابزار پرکاربرد و یک روش تحلیل بازار و قیمت سهام برای تحلیل تکنیکال است.

به گزارش بانک و صنعت در تحلیل تکنیکال وظیفه مهم تحلیل قیمت، بر عهده اندیکاتورها می‌باشد در این گزارش سعی شده است این ابزار را معرفی و انواع آن را توضیح دهیم.

 

اندیکاتور چیست؟
اندیکاتورها (indicator) یا ترجمه فارسی آن شاخص ها مجموعه ای از توابع هستند که از انواع میانگین ها یا حجم معاملات برای گرفتن هشدارها , تاییدها , و از همه مهمتر سنجش قدرت روندها و یا حتی پیش بینی آینده روندها در کنار الگوها و یا سایر ابزارها در نمودارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. داده های ورودی در اندیکاتورها بر اساس تعدادی از بازه های قبلی تغییرات قیمت وارد می شود. در هر بازه زمانی اطلاعات قیمت آغاز(Open)، پایان(Close)، سقف(High)، کف(Low)  و یا تعدادی از مجموع این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اندیکاتورها به لحاظ نوع حرکت 
اندیکاتورها به لحاظ نوع حرکت و رفتارشان به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

 Leading Indicators ( اندیکاتورهای پیشرو )

 Lagging Indicators ( اندیکاتورهای تاخیری )

اندیکاتورهای پیشرو (Leading) معمولا همراه با نوسانات قیمت هشدار و پیش بینی را اعلام می کنند و اندیکاتورهای تاخیری(Lagging) معمولا با تاخیر پس از حرکت قیمت و جابجایی بازار هشدار و پیش بینی لازم را ارائه می‌دهند.

 

اندیکاتورهای پیشرو، اغلب موارد سیگنال های بیشتری نسبت به اندیکاتورهای تاخیری ایجاد می‌کنند و به همین جهت احتمال خطا در آنها بیشتر است. اندیکاتورهای تاخیری با اینکه سیگنال های کمتری ایجاد می‌کنند اما به خاطر اینکه قیمت حرکت اصلی خود را در بازار انجام داده و سپس این اندیکاتورها سیگنال می‌دهند معمولا تاخیر آنها باعث از دست رفتن موقعیت مناسب ورود می شود. ایراد دیگر اندیکاتورهای تاخیری سیگنال‌های اشتباه آنها در روندهای رو به جلو است. این دسته از اندیکاتورها معمولا برای بازارها و بازه های زمانی مناسب هستند که بازار جهت و روند صعودی یا نزولی مشخص دارد.

 

انواع اندیکاتور
در تقسیم بندی‌ها اندیکاتورها به چند خانواده اصلی بر اساس نوع نمایش یا مدل محاسباتی تقسیم بندی می‌شوند که مهمترین این تقسیم بندی ها شامل:

 

Trend: اندیکاتورهای Trend ابزارهایی برای شناسایی روند هستند.

Oscillators: Banded-Centered : اسیلاتورها ابزارهایی برای تشخیص روند جاری و محدوده بیش خرید و بیش فروش هستند. اسیلاتورها خود به دو دسته Banded و Centered تقسیم بندی می شوند.

Volumes: اندیکاتورهای Volumes برای تشخیص حجم معاملات و استفاده از برآیند تعداد پوینت های نوسانات استفاده می‌شود. این دسته از اندیکاتورها در بازار فارکس کاربرد چندانی به واسطه اهمیت نداشتن حجم ندارند.

 Bill Williams : و اندیکاتورهای Bill Williams برای تشخیص جابجایی سطوح قیمتی روند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع میانگین‌های متحرک و RSI برای تحلیل تکنیکال در بورس ایران مناسب هستند. ولی به طور کلی در بازار ایران اندیکاتورها چندان کارساز نیستند. اما به دلیل اینکه اندیکاتورها ماهیت نوسانی دارند در بازارهای جهانی برای نوسان‌گیری مناسب‌ترند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران