پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352376 تاریخ : 1397/04/25-09:42:10
,25,22,
انجام بزرگ ترین اکتشاف هوایی در استان کردستان برای نخستین بار محقق شد

انجام بزرگ ترین اکتشاف هوایی در استان کردستان برای نخستین بار محقق شد

مدیر اکتشاف ایمیدرو از انجام بزرگ ترین عملیات ژئوفیزیک هوابرد در پهنه های قروه و بیجار در استان کردستان خبر داد. این برنامه برای شناسایی ذخایر پنهان فلزی منطقه انجام شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ایمیدرو،‌ علی اصغرزاده با تاکید بر اینکه اقدام فوق در راستای اقتصاد مقاومتی و فعال کردن پتانسیل های معدنی استان کردستان عملی شده، تصریح کرد: این عملیات بخشی از برنامه اکتشافی 250 هزار کیلومتر مربعی است و مساحت بیش از 4600 کیلومتر مربعی را در برمی گیرد که با همکاری یک شرکت خصوصی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه پهنه قروه شامل دو بخش غربی و شرقی است،‌ گفت: به دلیل اینکه بخش زیادی از ذخایر این پهنه با آبرفت پوشیده شده، منطقه مستعدی برای شناسایی ذخایر پنهان به شمار می آید.

به گفته وی، برای انجام عملیات فوق، مجوز ژئوفیزیک هوایی برای دو بخش شرقی و غربی به ترتیب با مساحت 2 هزار و 575 کیلومتر مربع و یک هزار و 481 کیلومتر مربع اخذ شد که بخش شرقی در سال گذشته و بخش غربی نیز به تازگی عملیات ژئوفیزیکی آن پایان یافت.

اصغرزاده ادامه داد: اکنون در حال بررسی اطلاعات به دست آمده هستیم تا پس از آن با سایر لایه های اطلاعاتی از جمله نقشه های زمین شناسی، ژئوشیمی،‌ ماهواره ای و تکتونیکی تلفیق شود.

مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: شناسایی این نوع ذخایر با روش نوین ژئوفیزیک هوایی عملیاتی شد تا علاوه بر توده های نفوذی پنهان،‌ ساختار عمیق توده های مغناطیسی (که می تواند دارای پتانسیل های سنگ آهن باشد) نیز شناسایی شوند.

اصغرزاده یادآور شد: این پهنه از نظر وجود عناصر مس،‌ طلا، سنگ آهن،‌ آنتیموان و عناصر همراه ارزش خاصی دارد.

مدیر اکتشاف ایمیدرو همچنین درباره پهنه بیجار گفت: عملیات اکتشاف مراحل شناسایی و پی جویی به ترتیب در سال 96به وسعت هزار و 120 کیلومتر مربع انجام شد که منجر به معرفی شش محدوده اکتشافی برای اخذ پروانه (به مساحت 133 کیلومتر مربع) و همچنین ادامه عملیات اکتشاف شد.

وی ادامه داد: 6 محدوده اکتشافی مورد نظر، دارای پتانسیل های پلی متال و آهن است.

اصغرزاده با اشاره به اینکه دو پهنه قروه و بیجار در استان کردستان، پیشتر از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان کردستان برای اکتشاف به ایمیدرو معرفی شد، اظهار داشت:‌ منطقه فوق روی کمربند کانی سازی سنندج-سیرجان واقع شده و قرار بر این است که لایه های اطلاعاتی این دو پهنه تکمیل تا بر اساس آن اطلاعات، مناطق مستعد معدنی شناسایی شوند.

مدیر اکتشاف ایمیدرو با یادآوری اکتشافات ایمیدرو در مناطق کم برخوردار طی سال های اخیر، تاکید کرد:‌ انجام چنین عملیاتی بی سابقه بوده و برای نخستین بار است که این حجم از داده ها از پهنه قروه و بیجار به دست می آید.

وی پیش بینی کرد: گزارش نهایی این عملیات تا انتهای آذر ماه نهایی و پس از آن برای دریافت پروانه اکتشاف اقدام می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 440
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران