به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، تقی زاده معاون مسافری شرکت راه آهن درنشست خبری امروز اظهار کرد: مزایای شهر سازی ریل پایه تشویق ساکنین به استفاده بیشتر از حمل ونقل عمومی، به حداقل رساندن وترافیک در داخل وحومه شهرها ، بالارفتن پیاده مداری وحمل ونقل موتوری است
وی ادامه داد: تشویق و تاکید بر تنوع کاربردی وعملکردی بناها از طریق توسعه حمل و نقل محور در شهرها و حومه ،توسعه حمل و نقل ریلی درقالب ارتقاء کیفیت زندگی، افزایش سلامت عمومی، رسیدن به حد مطلوب فرصتهای توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی است.
وی بابیان اینکه توجه به ساختار زیست محیطی از اولویتهای شهرسازی ریل پایه است گفت: در دنیا شهرهایی مانند: مونیخ دارای 17خطوط راه آهن شهری هستند.
درادامه نشست حمید سیادتی موسوی دبیر علمی همایش شهرسازی ریل پایه درباره راه آهن فردیس گفت: هماهنگی های لازم با مهندس علی قارداشی مدیر کل دفتر نظارت باشهرداری کرج به عمل آمده است.
وی ادامه داد: به جای راه اندازی قطارریلی رودهن آمل قطار ریلی تهران آمل باید راه اندازی شودباسرعت بیش از 200 کیلومتر تا مسافران سر گردان نباشند.
وی افزود: خط ریلی مشهد به گلبهار وچناران درحال راهاندازی است وخط ریلی گرگان به علی آباد کتول وگنبد کاووس درحال راه اندازی است.
تقی زاده در پایان گفت : شرکت راه آهن فعلا برنامه ای برای افزایش بهای بلیط ها ندارد.