پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266647 تاریخ : 1395/11/24-16:35:55
,17,10025,
انتشار توانگری مالی شرکت های بیمه در سایت بیمه مرکزی

انتشار توانگری مالی شرکت های بیمه در سایت بیمه مرکزی

رییس کل بیمه مرکزی گفت: به منظور شفاف سازی و رفاه حال مردم اطلاعات توانگری مالی شرکت های بیمه در سایت بیمه مرکزی منتشر می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، همتی رییس کل بیمه مرکزی ایران درباره نظارت بر توانگری مالی شرکت های بیمه با بیان اینکه یکی از اقدامات جدیِ نظارتی بیمه مرکزی در دو سال گذشته، توانگری شرکت های بیمه بوده است، گفت: هدف از این اقدام جلب اعتماد مردم به صنعت بیمه و حمایت از حقوق بیمه گذاران است.


وی افزود: با توجه به اینکه صنعت بیمه، محصول قابل لمسی برای فروش ندارد و در قبال حق بیمه به مردم خدمات ارائه می دهد، باید این اطمینان و اعتماد در مردم نسبت به شرکت های بیمه بوجود آید و بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر این امر نظارت ویژه دارد تا شرکت های بیمه توانایی انجام تعهدات خود در قبال بیمه گذاران را داشته باشند.

همتی از انتشار توانگری مالی شرکت های بیمه در سایت بیمه مرکزی به عنوان یک کار ماندگار در حوزه نظارتی بر صنعت بیمه یاد کرد و گفت: به منظور شفاف سازی، رفاه مردم و انتخاب شرکت بیمه مناسب اطلاعات توانگری مالی شرکت های بیمه در سایت بیمه مرکزی قابل دسترسی است.

 وی خاطر نشان کرد: سامانه‌های نظارت بر ذخایر، سرمایه‌گذاری و نظارت بر عملیات اتکایی شرکت های بیمه طوری طراحی و عملیاتی شده است که با درج و ارسال اطلاعات از طرف شرکتهای بیمه، گزارش مغایرت ها و تخلفات آئین نامه‌ های مربوط در سامانه سنهاب استخراج و به شرکت های بیمه اعلام می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: اجرای آیین نامه توانگری مالی و اطلاع رسانی سطوح توانگری شرکت های بیمه به عنوان یک معیار رتبه بندی در افکار عمومی تا جایی پیش رفته که امروز در مناقصه‌های خرید خدمات بیمه سطح توانگری مالی به عنوان یک معیار برای انتخاب برنده مناقصه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیمه‌گذاران بزرگ پس از اطمینان از سطح توانگری مطلوب شرکت های بیمه آنها را در مناقصات خود شرکت می‌دهند. این مهم باعث می شود شرکت های بیمه به تدریج متناسب با ظرفیت مالی و فنی خود  اقدام به پذیرش ریسک کنند.

همتی از سامانه محاسبه آنلاین توانگری به عنوان یکی از سامانه‌های بسیار مهم در نظارت مالی یاد کرد و گفت: این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که همزمان با صدور  مستمر بیمه نامه توسط  شرکت های بیمه، توانگری هر شرکت در هرمقطع قابل محاسبه باشد و مردم و بیمه گذاران به طور مستمر میزان توانگری هر شرکت را رصد می کند.

وی افزود: امروز هیچ شرکت بیمه‌ای نمی تواند بدون رعایت ظرفیت مجاز نگهداری خود، ریسک را قبول کند زیرا استخراج سریع شاخص توانگری این امکان را برای بیمه مرکزی فراهم کرده است که به سرعت  تخلف احراز شده و با آن برخورد می شود.

همتی در ادامه با اشاره به برنامه توسعه ای درباره شفاف سازی در صنعت بیمه گفت: تمام اقلام اطلاعات صورت های مالی شرکت های بیمه و یادداشت‌های تفصیلی آن برای پنج سال در سامانه سنهاب درج و شاخص های مالی آن در سایت بیمه مرکزی قابل مشاهده است و این سامانه‌ها به تدریج به سمت یکپارچه ترشدن در حال تکمیل است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران