پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265200 تاریخ : 1395/11/04-17:11:32
,10028,
آموزش و پرورش نگاه جوانان را به شغل تغییر دهد

آموزش و پرورش نگاه جوانان را به شغل تغییر دهد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به اینکه دولت فرصت های شغلی زیادی ندارد آموزش و پرورش باید در تغییر نگاه جوانان به کار و شغل اقدام کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه درسلسله نشست های مقدماتی همایش توسعه کارآفرینی با موضوع فرهنگ وکارآفرینی درمحل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این مطلب را بیان کرد.

وی ادامه داد: نقش آموزش و پرورش به تغییرنگاه جوانان به شغل و کار باشد چون اکنون نگاه همه به کار دولتی است و وظیفه ما می دانند کار دولتی برای آنان ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد:کتاب های درسی در تغییرنگاه جوانان به شغل بسیار موثر است و اکنون وضعیت استخدام دولتی کشش هیچ جذبی ندارد و ما در این دوره هیچکس را جذب نکردیم بجز 120 هزار نفری که در استخدام قبلی جذب شدند.
وی ادامه داد: همه باید در توسعه فرهنگ کارآفرینی تلاش کنیم و دولت باید انجمن هایی همچون انجمن ملی کارآفرینی زنان مه در این عرصه تلاش دارند را أرج بنهد چون وظیفه سنگینی بر دوش انجمن ملی کارآفرین زنان است.
مولاوردی اضافه کرد: این انجمن ها برخی از فعالیت ها را از دوش دولت برمی دارند اگرچه دولت در این شرایط اقتصادی تلاش زیادی برای خروج از رکود کرده است.
وی اظهارکرد: سالیان سال اقتصاد محور توسعه بود اما اکنون فرهنگ محور توسعه است و باید توسعه همه جانبه انسانی را شاهد بود و برای این توسعه فرهنگ کارآفرین ها به نقش آفرینی زیادی نیاز داریم .
معاون رئیس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: در این سالها تلاش های زیادی در حوزه زنان انجام شده است و ما به دنبال سیاست هایی بودیم تا بتوانیم در مورد توسعه کارآفرینی و اشتغال زنان را گام های خوبی برداریم.
مولاوردی گفت: به همین منظور سند سیاست اشتغال پایدار زنان به تصویب رسیده و در شورای اشتغال مطرح است تا راهکاری ارائه شود.
او گفت: هدف ما رسیدن به یک الگوی پایدار و بدور از اشتغال های تمام وقت است که زنان را از خانه دور می کند. 
مولاوردی ادامه داد: برای زنان سرپرست خانوار و دختران تحصیلکرده دانشگاهی هم برنامه داریم و در این زمینه غفلت نکردیم.
وی خاطرنشان مرد: اگر فرصت استخدام رسمی بود مانند آزمون استخدامی که برگزار شد مداخله کردیم و 300 فرصت شغلی برای زنان ایجاد کردیم.
مولاوردی افزود: به دنبال فرصت های عادلانه برای زنان و مردان هستیم و ایجاد تعادل جنسیتی درحوزه کار یکی از اولویت های ماست البته در بازار کار پیش بینی انجام شده تا به یک تعادل جنسیتی برسیم. 
وی به برگزاری سیزدهمین همایش توسعه کارآفرینی زنان که 27 بهمن ماه در تهران برگزار می شود اشاره کرد و افزود: این همایش ها می تواند در تعامل و همگرایی دولت، بخش خصوصی و نهادهای مدنی موثر است و امیدوارم با یک همگرایی به بهبود وضعیت کسب و کار زنان کمک کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 430
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران