پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310422 تاریخ : 1396/09/14-19:19:36
,13,
آموزش شیوه های آبیاری نوین و اعلام میزان تسهیلات پرداختی دولت

آموزش شیوه های آبیاری نوین و اعلام میزان تسهیلات پرداختی دولت

کارگاه آموزشی سیستمهای نوین آبیاری با حضور بخشدار و اعضای شورای شهر شوسف ، مدیران جهاد و اداره منابع آب و جمعی از کشاورزان بخش شوسف برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، در این کارگاه مسئولان شهرستان علاوه بر آموزش شیوه های آبیاری تحت فشار و کم فشار به کشاورزان ضمن بیان اهیت استفاده از این روشها و بیان فواید نصب کنتورهای هوشمند ، از تسهیلات ویژه دولت برای تشویق کشاورزان در راستای استفاده از روش آبیاری کم فشار، واگذاری زمین های مجتمع گلخانه ای شهرستان و پیگیری مشکلات مجتمع اطلس شوسف خبر دادند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان با اشاره با بیان اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب در چاه های کشاورزی و جلو گیری از هدر رفت آب گفت : همیشه در همه کار ها پیشگیری بهتر از درمان است و در این مساله شاید اهمیت آن چندین برابر باشد چرا که اگر در منطقه ای استفاده بی رویه از آب صورت گرفت و منابع سفره های زیر زمینی تخلیه شد ، پیامدهای غیر قابل جبرانی خواهد داشت که از آن جمله می توان به فرونشست دشت ها اشاره کرد .

محمد علی شهابی افزود : در این شرایط دیگر هیچ درمانی نتیجه ندارد و هنگامی که سفره آب زیرزمینی به حدی تخلیه شد که فرو نشست اتفاق افتاد ،اصطلاحا مرگ دشت اتفاق افتاده است و دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد .
وی با اشاره به اینکه اکنون در اکثر چاه های کشاورزی شهرستان کنتورهای هوشمند تعبیه شده است و تعداد محدود باقی مانده نیز به زودی مجهز به کنتور هوشمند آب و برق خواهند شد، توصیه هایی هم به کشاورزان داشت و افزود : کسانی که به جای استفاده از پمپ هائی متناسب با دبی مشخص شده در پروانه بهره برداری خود از پمپ های قوی تر استفاده می کنند باید این مساله را مورد توجه قرار دهند که در انتهای سال آبی دچار مشکل نشوند چراکه بیشتر از شارژ مشخص شده یا حجم تخلیه سالانه مندرج در پروانه بهره برداری نمی توانند نسبت به استحصال آب اقدام نمایند.
رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه مدیریت مصرف بهینه آب یک مساله بسیار حیاتی است و در صورت کم توجهی و کوتاهی صدمات غیر قابل جبرانی برای کل شهرستان به دنبال خواهد داشت گفت : به هیچ عنوان اجازه اضافه برداشت را نخواهیم داد ؛ولی کارشناسان ما برای هرگونه مشورت دادن، آموزش و همکاری در راستای مدیریت استفاده بهینه از شارژ مشخص شده در پروانه بهره برداری آماده ارایه خدمات می باشند.
شهابی همچنین ضمن اشاره به تجهیز چاه های با مصارف صنعت و خدمات به کنتور هوشمند توضیحاتی در خصوص طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بیان کرد.

مالکی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به شرایط نامناسب اشتغال در شهرستان نهبندان و فرصت مناسب فراهم شده برای اشتغال زائی در زمینه تولیدات کشاورزی گفت : یک مجتمع گلخانه ای در شهرستان نهبندان در حال راه اندازی است که در این طرح به هر متقاضی یک واحد گلخانه به متراژ 5 هزار متر با قیمت 16 میلیون تومان واگذار می شود که واگذاری اراضی مجتمع گلخانه‌ای بر خلاف سایر واگذاری ها به صورت قطعی است و بهای زمین هم طی سه قسط از متقاضی اخذ می گردد و پس از نصب سازه و صدور پروانه بهره‌برداری سند رسمی به نام متقاضی صادر خواهد شد.

جوانمرد کارشناس آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هم در بین کشاورزان نحوه تشکیل پرونده برای استفاده از خدمات مشاوره ای و مطالعه و خاک شناسی چاه های کشاورزی جهت استفاده از الگوی کشت مناسب و استفاده از روش آبیاری مناسب با شرایط آن چاه را توضیح داد .

در انتهای مراسم هم از سه نفر از کشاورزان بخش شوسف که در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و استفاده از شیوه های نوین آبیاری و بهترین راندمان بهره وری اقدامات موثری داشته اند با اهدای لوح تقدیر قدر دانی شد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران