پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250829 تاریخ : 1395/09/16-10:00:33
,5,10027,
امضای تفاهمنامه نفتی تهران و بانکوک/ مطالعه 3 میدان نفتی واگذار شد

امضای تفاهمنامه نفتی تهران و بانکوک/ مطالعه 3 میدان نفتی واگذار شد

شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت تایلند تفاهم‎نامه همکاری مشترک امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه سه میدان « چنگوله» ، «دالپری» و «بلال» در دستور کار این شرکت تایلندی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این تفاهم‎نامه همکاری امروز (سه شنبه) میان غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و پراپات سوپون‎پونگ‎پیپات (Prapat Soponpongpipat)، معاون اجرایی شرکت ملی نفت تایلند (PTTEP) در تهران امضا شد.

بر اساس این تفاهمنامه، تایلندی ها سه میدان چنگوله، بلال و دالپری را مطالعه و نتایج مطالعات خود را به شرکت ملی نفت ایران ارایه می کنند.
منوچهری در آیین امضای این تفاهم‎نامه گفت: مطالعه این میدان‎ها به شرکت‎های دیگری نیز سپرده شده است و شرکت ملی نفت تایلند هم 6 ماه فرصت دارد تا نتایج مطالعات خود و طرح‎های پیشنهادی را برای توسعه این سه میدان به شرکت ملی نفت ایران ارایه دهد. 
وی به الگوی جدید قراردادهای نفتی و طولانی مدت بودن دوره عملیاتی در این قراردادها اشاره کرد و افزود: پیش نویس قرارداد نیز در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت. 
منوچهری ابراز امیدواری کرد این شرکت از همه توان کارشناسی خود برای مطالعه میدان‎های یاد شده استفاده کند.
وی به سابقه فعالیت‎های شرکت PTTEP اشاره کرد و گفت: این شرکت در14 نقطه جهان فعالیت می کند و سال‎ها پیش در حوزه‎های اکتشافی با ایران نیز همکاری داشته است. 
پراپات سوپون‎پونگ‎پیپات (Prapat Soponpongpipat)، معاون اجرایی شرکت ملی نفت تایلند نیز ابراز امیدواری کرد این تفاهم‎نامه به مشارکت راهبردی و بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران منتهی شود.
وی افزود: همه توان خود را در مطالعه این میدان‎ها به‎کار می گیریم و امیدواریم این تفاهم‎نامه حداقل در یکی از میدان‎ها به امضای قرارداد بینجامد. 
به گزارش ایرنا، پس از اجرا شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و لغو تحریم ها در دی ماه پارسال، شرکت های نفتی بین المللی برای حضور در صنعت نفت ایران مذاکراتی را آغاز کرده اند که در برخی موارد به امضای تفاهمنامه و یا توافقنامه اصولی منجر شده است.
تاکنون شرکت های بزرگ بین المللی و از جمله اروپایی مانند توتال فرانسه، رویال داچ شل( انگلیسی هلندی)، بریتیش پترولیوم(بی پی انگلیس ) و انی ایتالیا با ایران مذاکرات فشرده ای انجام داده اند و حتی توتال چندی پیش، توافقنامه ای را برای مشارکت درتوسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا کرد.
هفته گذشته نیز شرکت شلمبرژر (Schlumberger) بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان تفاهم ‎نامه مطالعه و تهیه طرح توسعه میدان های رگ ‎سفید، پارسی و شادگان در خوزستان را با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز امضا کرد.
پیشتر، نخستین قرارداد جدید نفتی در قالب اچ او آ (HOA) در 13 مهرماه امسال با شرکت نفت و گاز پرشیا (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره)) برای اجرای روش های ازدیاد برداشت در میدان های یاران، مارون و کوپال به ارزش 2.2 میلیارد دلار امضا شده بود.
اواخر شهریورماه امسال الگوی قراردادهای جدید نفتی از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد. هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین پس از بررسی الگوی قراردادهای جدید نفتی، نبود مغایرت آن با قوانین بالادستی و توصیه های مطلعان و منتقدان را اعلام کرده بود.
وزارت نفت با هدف تسریع در توسعه میدان های مختلف نفت و گاز کشور به ویژه میدان های مشترک و دارای ریسک، اقدام به معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی کرده است.
برپایه مدل جدید قراردادی صنعت نفت، طرف قرارداد، یک پیمانکار است که در مقابل عملیات اجرایی خود مبالغی را در ازای کارکرد و نیز سود دریافت می کند و هیچ حق و حقوقی درخصوص مخزن، تاسیسات و حتی تولید ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 360
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران