پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307120 تاریخ : 1396/07/30-19:01:26
,17,
امسال، تولید خرما به بیش از یک میلیون تن می‌رسد

امسال، تولید خرما به بیش از یک میلیون تن می‌رسد

رییس انجمن ملی خرما گفت: نخلستانهای خرما از لحاظ زراعی در شرایط مناسبی بوده و پیش بینی می‌شود که امسال میزان تولید به یک میلیون و 200 هزارتن برسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محسن رشید فرخی رییس انجمن ملی خرما  با اظهار نگرانی از خرید تضمینی خرما اظهار کرد: سال گذشته از سازمان تعاون روستایی تقاضا کردیم که در خرید تضمینی خرما دخالتی نکنند، که البته با همکاری های صورت گرفته، تولیدکننده و مصرف کننده رضایت نسبی از شرایط بازار داشتند.

وی با اشاره به اینکه نرخ خرما تابع عرضه و تقاضاست، افزود: خرید توافقی خرما به دلیل نبود زیرساخت های لازم می تواند لطمه جدی به تولید و صادرات وارد کند و انتظار می رود این امر از سوی دولت تکذیب شود تا با دپوی خرما در انبارها روبرو نشویم.

رشید فرخی ادامه داد: با توجه به فساد پذیر بودن خرما، عرضه آن در بورس کالا باید کارشناسی باشد، در غیر این صورت نمی تواند، شفافیتی در بازار ایجاد کند.

 رییس انجمن ملی خرما با بیان اینکه بخش دولتی و خصوصی با مشارکت یکدیگر به فرمول مناسبی جهت ایجاد زنجیره تولید خواهند رسید ، تصریح کرد: بنابرگفته معاون امور باغبانی وزارت جهاد طرح های مناسبی جهت مبارزه با زنجیره تولید خرما انجام شده است .

به گفته وی با توجه به آنکه امسال از لحاظ زراعی نخلستانهای خرما از شرایط مساعدی برخوردار است، پیش بینی می شود که میزان تولید به یک میلیون و 200 هزارتن برسد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران