پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279660 تاریخ : 1396/02/25-13:07:04
,11,17,
امسال 838 کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی اضافه می شود/ ریل نیاز شهر سالم

وزیر راه وشهرسازی:

امسال 838 کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی اضافه می شود/ ریل نیاز شهر سالم

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور در سال جاری بیش از 838 کیلومتر به طول شبکه ریلی کشور اضافه می شود و 950 کیلومتر خط دوم راه آهن به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, عباس آخوندی روز دوشنبه در مراسم گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی افزود: در گذشته سالیانه حدود 300 کیلومتر خط آهن در کشور احداث می شد اما هم اکنون ظرفیت احداث شبکه ریلی کشور با تلاش متخصصان ایرانی بسیار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ناوگان ریلی کشور باید بیش از 30 هزار واگن باری برای نیازهای حمل بار تامین شود، گفت: برای تامین نیاز کشور در حوزه ریلی فراهم کردن 3 هزار واگن مسافری در دستور کار ما قرار گرفته است و این به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور 130 شرکت خارجی و 160 شرکت داخلی در این نمایشگاه گفت: این نشان می دهد تمام شرکت های داخلی و خارجی با هدف بزرگی در این نمایشگاه شرکت کرده اند و و باید کارهای بزرگی در حیطه ریلی کشور انجام شود.
آخوندی با بیان اینکه ایجاد شهر سالم نیازمند شهرهای ریل پایه است و همه شهروندان ما در کلانشهرها باید به شبکه ریلی دسترسی داشته باشند، گفت: روزانه 100 هزار خودرو بین تهران و کرج تردد و یک میلیون و 500 هزار نفر در بین تهران و حومه سفر می کنند. لذا ضروری است بسیاری از این سفر ها به ریل منتقل شود.
وی بیان کرد: اتصال شبکه ریلی ایران به کشورهای همسایه یکی از مهم ترین اهداف ما است که در گذشته به آن توجه نشده است، لذا درصددیم تمام شبکه ریلی کشور را به کشور های همسایه متصل کنیم تا شاهد سفر روزانه مردم با قطار به کشورهای یکدیگر در این منظقه باشیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم مسافر بین ایران و عراق بسیار زیاد است ، در حالی که سهم ریل در این سفرها بسیار ناچیز است و باید تلاش کنیم شبکه ریلی در این جابجایی سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.
وی با تاکید بر اینکه نباید به عقب برگردیم، گفت: با یک نگاه استراتژیک باید در همه بخش های حمل و نقل کشور تغییرات اساسی به وجود آوریم تا بتوانیم با نظام بین المللی حمل و نقل ملت های منطقه را به همدیگر مرتبط سازیم .
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان روزهای 25 تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برگزار می شود و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را عرضه می کنند.
در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع وتجهیزات و خدمات وابسته 130 شرکت از کشورهای سوئد ، سوئیس ، بلژیک ، فرانسه، هند ، اوکراین ، نیوزیلند، ترکیه ، ایتالیا ، لتونی، اسپانیا، روسیه، جمهوری چک، چین، آلمان و صربستان شرکت کرده اند و مقامات راه آهن های ایتالیا، چین ، اسپانیا ، فرانسه و لتونی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه در تهران، پنجمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن به همراه چندین میزگرد تخصصی در بخش های مختلف حمل ونقل ریلی توسط اساتید داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می شود.
فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.
این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، تولید کنندگان و صنعتگران، شرکت های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت های ریلی در فضایی به مساخت 30 هزار مترمربع برگزار شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران