پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213065 تاریخ : 1395/05/13-11:02:27
,4,
آماده سازی مقدمات سفر رییس جمهور به باکو

ملاقات دکتر واعظی با رئیس جمهور آذربایجان

آماده سازی مقدمات سفر رییس جمهور به باکو

به منظور هماهنگی مقدمات سفر هفته آینده رییس جمهور ایران اسلامی به باکو، دکتر واعظی در ادامه سفر خود به آذربایجان، با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این ملاقات الهام علی اف ضمن ابلاغ سلام گرم خود به رییس جمهور کشورمان و ابراز خشنودی از سفر سال گذشته خود به تهران گفت: تحت مدیریت رهبران دو کشور چارچوب مناسبی به عنوان زیرساخت اساسی روابط دو کشور بنا نهاده شده است.

وی در این ملاقات ضمن تشکر از دکتر روحانی برای دیدار رسمی از آذربایجان و برگزاری اجلاس دو جانبه، مطالعه روابط موجود و امضاء اسناد جدید بین مقامات دو کشور را زمینه ساز ایجاد فرصتهای جدید افزایش روابط دو  طرف دانست.
الهام علی اف با تاکید بر این که هیچگاه در ظرف 25 سال گذشته سطح روابط دو کشور در این حد نبوده است، افزود: خوشبختانه، شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در روابط دو کشور چه درحوزه سیاسی و چه فرهنگی و اقتصادی هستیم که اساس و پایه این روابط، علاوه بر اراده سیاسی بین دو کشور، مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت است. 
رئیس جمهور آذربایجان، نمونه بارز این همکاری را احداث پروژه راه آهن و تکمیل کریدور شمال و جنوب بیان کرد که علاوه بر بهره مندی دو کشور، موجب اتصال کشورهای دیگر جهت انتقال و ترانزیت کالا از خاک دو کشور خواهد شد.
وی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در مسیر رشت- آستارا، گفت: دستورات لازم در این خصوص به مسئولین زیربط داده شده است.
الهام علی اف اتصال شبکه برقی دو کشور و تبادل انرژی برق در فصول مورد نیاز را نیز از جمله دیگر همکاریها عنوان کرد افزود: همکاریهای مشترک در دریای خزر که دریای صلح و دوستی می باشد نمونه بارز دیگری از تعاملات طرفین ارزیابی می شود.
رئیس جمهور آذربایجان، ضمن تصمیم کشورش بر تسهیل هر چه بیشتر رفت و آمد اتباع دو کشور و حذف صدور روادید در آینده اعلام کرد: رفت و آمد دو ملت و گردشگران موجب ارتقاء شناخت و افزایش تبادل فرهنگی، تجاری و علمی و آموزش بین دو کشور خواهد شد. 
الهام علی اف همچنین با اشاره به امنیت مرزهای دو کشور و بیان این نکته که جمهوری اسلامی ایران علیرغم بی ثباتی در تعدادی از کشورهای منطقه، لنگرگاه امنیت و ثبات می باشد گفت: تلاش های ایران  موجب افزایش امنیت و ثبات همسایگان از جمله کشورش خواهد شد. 
وی با  اشاره به سرمایه گذاریهای مشترک بین دو کشور در صنایع خودروسازی و داروسازی، خواستار واگذاری بیمارستانی در باکو به پزشکان ایرانی برای درمان اتباع آذری در این کشور شد.
همکاریهای کشاورزی، حمل و نقل و افزایش پروازهای بین دو کشور و شهرهای مختلف و گردشگری را نیز خواستار و اعلام کرد: هرگونه مانع در روابط از جمله تسریع در همکاریهای بانکی را به مقامات ذیربط گوشزد خواهد نمود.
در این ملاقات دکتر واعظی نیز که در راس هیاتی از مقامات جمهوری اسلامی ایران در باکو به سر می برد، ضمن ارائه گزارشی از چارچوب روابط و اهداف سفر هیات ایرانی و دیدارهای صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که با آماده شدن برنامه سفر رییس جمهوری به آذربایجان بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.
وی با استقبال از حمایت های دولت و ملت آذربایجان در توسعه روابط، اظهار داشت: روابط مثبت و سازنده دو کشور و نیز دیدارهای مستمر مقامات از جمله اجلاس سه جانبه ایران- روسیه و آذربایجان دارای اهمیت و پیام بسیار مهمی در ایجاد ثبات و امنیت و همکاری های منطقه ای بین کشورهای خواهان صلح و ثبات و مبارزه با فرقه گرایی و قوم گرایی می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران