پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 398976 تاریخ : 1397/07/23-10:25:59
,6,
آماده سازی 15 هزار اتوبوس برای اربعین

آماده سازی 15 هزار اتوبوس برای اربعین

کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین گفت: 15 هزار اتوبوس برای جابجایی زائران حسینی آمادگی کامل دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا نفیسی گفت: سال گذشته 4میلیون و 400 هزار نفر مسافر از پایانه های مرزی عبور کردند که 50 درصد این تعداد با وسیله شخصی تردد داشتند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین تردد از مرز مهران بود ادامه داد: امسال چهار مرز(مهران،شلمچه،چزابه و خسروی ) برای عبور زائران آماده است، اما فقط قرار است که از سه مرز مهران،شلمچه،چزابه مسافران تردد کنند.

نفیسی تصریح کرد: حدود 400 هکتارپارکینگ با ظرفیت 160 خودرو برای اربعین امسال پیش بینی شده است که بر این اساس در مرز شلمچه 70 هکتار، مرزچزابه 100 هکتار ، مرز خسروی 140 هکتار و در مهران 100 هکتار برای تامین پارکینگ پیش بینی شده است ضمن این که در مهران پارکینگ برکت برای 1000 دستگاه آماده شده است.

وی با تاکیدکرد: تمام نیازهای پایانه ها از جمله امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی، پارکینگ ها را تامین کرده ایم و 15 هزار اتوبوس برای جابجایی مسافران به مرزهای خروجی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت حمل و نقل بین الملی راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: طرح اربعین از اول آبان تا 13 آبان اجرا می شود و مسافران به اولین شهر مرزی انتقال می یابند.

وی ادامه داد: اتوبوس هایی برای انتقال زائران از شهرها به مرزها پیش بینی شده که به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند برای مرز خسروی 120 دستگاه اتوبوس، شلمچه و چزابه 215 و مهران 550 دستگاه در نظر گرفته شده است.

نفیسی با بیان اینکه 250 هزار نفر سال گذشته از طریق هوایی به عتبات عالیات سفر کردند گفت: قیمت بلیت پرواز تهران-نجف-تهران 2.2 و مشهد-نجف- مشهد 2.8 میلیون تومان است.

ایجاد 13 جایگاه سوخت سیار در مرزها

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز گفت: 13 جایگاه سیار سوخت از سوی شرکت پخش وراورده های نفتی برای اربعین حسینی راه اندازی می شود که 6 جایگاه سوخت سیار در ایلام، 2 جایگاه در کرمانشاه، 2 جایگاه در اهواز، 2 جایگاه در آبادان و یک جایگاه معادل در مهران راه اندازی شده است.

وی افزود: سال گذشته 73 هزار زانر خارجی از کشورهای دیگر داشتیم که بیشترین حجم مسافری که به کشور وارد شدند پاکستانی بودند. امسال نیز بخشی از زائران خارجی توسط اتوبوس های همان کشور تردد می کنند.

اکبری مدیر کل نگهداری راه های سازمان راهداری نیز  درباره ارتقای ایمنی مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور، گفت: محور ایلام به مهران 80 کیلومتر طول دارد که تلاش زیادی برای تبدیل این محور به بزرگراه انجام شده است. بخش هایی از این محور از منطقه کوهستانی عبور می کند که کار در این منطقه سنگین است.

وی افزود: در 40 کیلومتر از مسیر که چهار خطه نشده مشکلات ترافیکی خواهیم داشت که احتمالا در مقاطعی مسیر مذکور یکطرفه شود.

اکبری گفت: کار ایمن سازی محور مهران-دهلران چند سالی است آغاز شده که مهم ترین کار در این محور اصلاح پل ها و حذف نقاط حادثه خیز است. در این راستا امسال 20 پل در این محور ایمن سازی شده است.

افزایش 50درصدی کرایه اتوبوس ها

عامری رئیس اتحادیه تعاونی های حمل ونقل جاده ای نیز با بیان این که بلیت اتوبوس برای اربعین امسال به دلیل تردد یک سر خالی دو برابر می شود، گفت: کف قیمت بلیت اتوبوس برای این ایام 70 و سقف آن 150 هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون قیمت بلیت اتوبوس های تهران-مهران (ویژه) 46 هزار تومان ،وی ای پی 25 نفره 76 هزار تومان و وی ای پی 32 نفره 64 هزار تومان است این قیمت در زمان اربعین یعنی از اول ابان ماه دو برابر می شود.

عامری  با بیان اینکه رانندگان یک سر خالی می روند گفت: همین موضوع باعث شده است آبان ماه سال گذشته ،بلیت تهران به مهران از38 هزار تومان به 76 هزار تومان برسد.

وی درباره تفاوت بلیت اربعین با بلیت عید نوروز از بابت تقاضای مسافر گفت:علت اینکه در ایام نوروز بلیت 100درصد گران نمی شود این است که عید نوروز رانندگان سفر خالی ندارند،در تعطیلات نوروز اتوبوس ها و رانندگان در همان مسیر اصلی حرکت می کنند اما در حال حاضر بسیاری از رانندگان واتوبوس داران تنها در 3یا4 مسیر محدود تردد خواهند داشت.

عامری تصریح کرد: مسئله دیگری که باعث معطلی رانندگان می شود ترافیکی است که در جاده ها وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که ترافیکی سنگینی رخ دهد و این موضوع سبب بروز مشکلات متعددی برای رانندگان اتوبوس ها خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد مرکزی اربعین در روزهای گذشته مصوب کرد که نرخ فعلی مسیر تهران به مهران از 38 هزار تومان به 76 هزار تومان افزایش یابد. یعنی مسافران هم بلیت رفت و هم بلیت برگشت را پرداخت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 372
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران