پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251785 تاریخ : 1395/09/26-09:54:15
,5,16,17,22,
الگوسازی بنیادمستضعفان برای ایمنی و سرعت اجرای پروژه ها در پارس جنوبی

الگوسازی بنیادمستضعفان برای ایمنی و سرعت اجرای پروژه ها در پارس جنوبی

معاون طرح های نفت، گاز و پتروشیمی شرکت پایندان گفت: ساخت پالایشگاه در این فاز به بیش از 64درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و در صورت همکاری کارفرما با جذب نیروی انسانی متخصص بومی انتظار داریم این پالایشگاه در سال 1397 به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمد اکبری با اعلام اینکه شرکت پایندان به عنوان یکی از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه منطقه داشته است، افزود: اکنون 600 نفر نیروی انسانی این شرکت در فاز 14 پارس جنوبی به کار مشغول هستند که تا چهار ماه آینده با اولویت جذب نیروهای بومی شمار شاغلان این شرکت به بیش ازچهار هزار نفر بالغ خواهد شد.
وی اظهار داشت: تکمیل فاز 14پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت ایدرو، ایزوایکو، تاسیسات دریایی، ماشین سازی اراک، مپنا، شرکت ملی حفاری، آی.پی.ام.آی و پایندان انجام می شود.

اکبری ادامه داد: پیش بینی می شود برای تکمیل پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی پنج میلیارد دلار هزینه شود و طبق برنامه ریزی هشت شرکت این کنسرسیوم این فاز در سال 1397 به بهره برداری می رسد.
 وی به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم اجرای فاز 14پارس جنوبی گفت: بیش از 50 درصد عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی به دست این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان انجام می شود که از جمله کار های انجام شده می توان به 90هزار تن بتن ریزی و سیویل، 1میلیون و 200هزار اینچ قطر جوشکاری کاملا تخصصی، 17هزار تن نصب تجهیزات  و .... اشاره داشت و علاوه بر آن شرکت پایندان به عنوان یکی از شرکت های بنیاد مستضعفان انجام طرح های پالایشگاهی فازهای 13، 17 و 18 پارس جنوبی را به عنوان پیمانکار شرکت نفت وگاز پارس را نیز بر عهده دارد.
 مدیر پروژه های معاونت پالایشگاهی و پتروشیمی این شرکت با افتخار اعلام کرد: همه عوامل انسانی ساخت این فاز و سایر فازهای پارس جنوبی از متخصصان جوان ایرانی هستند که علاوه بر برخورداری از  تجربیات  و دانش سازمانی چند دهه  گذشته، تجربیات جدیدی را برای منابع انسانی  فعلی و آینده شرکت پایندان به ارمغان خواهند آورد  و این فرآیند باعث ایجاد چابکی کم نظیری برای شرکت پایندان در همه حوزه های کاری شده است به طوری که کارفرما های فعلی شرکت همیشه حساب ویزه ای برای  این چابکی شرکت پایندان در پروزه های پیمانکاری باز می کنند.
 وی خاطرنشان کرد: در تکمیل فازهای 13، 14، 17 و 18 پارس جنوبی نیز به متخصصان خارجی نیاز نداریم؛ زیرا توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در این بخش بسیار ارتقا یافته است و حتی می تواند خدمات فنی و مهندسی خود را در بخش نفت، گاز و پتروشیمی صادر کند.
سید محمد اکبری اظهار داشت:  با راه اندازی پالایشگاه این فاز می توان روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی ، 400 تن گوگرد و 2900 تن گاز مایع تولید کرد. همچنین با توجه تولید روزانه 2750 تن اتان برای واحدهای پتروشیمی چند برابر ارزش افزوده به دست می آید.
این مقام مسوول  در مورد  فاز13 پارس جنوبی  گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی  پروژه هایی که مسئولیت آنها به شرکت  پایندان واگذار شده به بیش از 75 درصد رسیده است.
وی در ادامه سخنان خود مهمترین مزیت های شرکت پایندان در اجرای مسوولیت های محوله در فاز های مختلف پارس جنوبی را به ترتیب رکورد روز های بدون حادثه در بخش HSE ، برخورداری از بزرگترین خط جوش اتوماتیک تولید اسکول پایپینگ  که توانایی و ظرفیت  جوشکاری2000 اینچ کار در روز را دارد و همچنین 10 هزار متر مربع شاپ سوله و .... برشمرد و تاکید کرد: بر پایه قرارداد، شرکت پایندان بخشی از پروژه های خود در این فاز را سی ام آذرماه امسال و بخشی دیگر را سی و یکم اردیبهشت ماه 1396 به کارفرما تحویل می دهد.
سید محمد اکبری یادآور شد: فاز 13 پارس جنوبی متشکل از کنسرسیوم سه شرکت صدرا، مپنا و تکنوپایدار ایرانیان در حال تکمیل است و شرکت پایندان بخشی از عملیات اجرایی شرکت پترو پایدار ایرانیان وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا را در این فاز بر عهده دارد.
وی افزود: این فاز به سرعت پیشرفت می کند و همه کارهای اجرایی پروژه نیز با کنترل و ارزیابی های روزانه در حال تکمیل است.
به گفته معاون شرکت پایندان در فاز 13 توانمندی شرکت  در حال حاضر به عنوان یک نمونه و الگوی کار  احداث پالایشگاه در منطقه محسوب می شود  به طوری که کارفرمای پروژه  قرار گاه خاتم الانبیا  از شاخص چابکی و توان بکارگیری  چند برابری نیرو برای سرعت بخشی به کار از سوی شرکت پایندان  بسیار راضی است و مذاکرات اولیه ای برای کار های جدید و مشترک نیز داشته
اکبری مهمترین عامل موفقیت چشمگیر شرکت پایندان در فاز 13 را به ترتیب : 1-  دقت در انتخاب پیمانکاران خرد  ضمن پیش بینی جریمه و جایزه برای کیفیت و سرعت کار  و  2-  کنترل دقیق کار بود با عملیات کنترل روزانه پروژه که برای اولین بار در به طوری که برای اولین بار در کشور در حوزه ساخت پالایشگاه گاز  صورت  گرفت  عنوان و مهمترین تجربه کسب شده شرکت در فاز 13 را  کار با سرعت زیاد اعلام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 759
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران