پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278491 تاریخ : 1396/01/21-10:54:00
,8,15,
اقتصاد مقاومتی اساس کار سازمان بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی اساس کار سازمان بورس

در خصوص آیین نامه بازگشایی و توقف نمادها در سه ماهه اول امسال تصمیم‌گیری می‌شود و با اصلاح این لایحه قطعا حجم معاملات افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست سراسری کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار که به همت این کانون برگزار ‌شد عنوان کرد:  سال 96 برای بازار سرمایه باید سال رفع محدودیت‌ها باشد.

 رییس سازمان بورس ابراز امیدواری کرد امسال با کمک شورای عالی بورس برخی از محدودیت‌هایی که اکنون در بازار سرمایه وجود دارد و مانع توسعه بازار است، حذف شوند.
 محمدی با بیان اینکه امسال تدوین لایحه اصلاحی بازار سرمایه از سوی سازمان بورس انجام می‌شود، ادامه داد: تعداد مقررات بازار، بسیار زیاد است که باید به قانون تبدیل شود و به نظر می رسد به اصلاح نیاز دارد و البته از پیشنهادهای فعالان بازار نیز برای انجام اصلاحات استقبال می‌شود.
 به گفته سخنگوی سازمان بورس، یکی از هدف گذاری‌های سازمان بورس تطبیق بازار سرمایه با قوانین شرعی است و هیچ ابزار مالی اسلامی وجود ندارد که در کمیته فقهی بر سر آن بحث نشده باشد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
 وی با بیان اینکه در سال جاری بر سر افزایش نقد شوندگی سهام و با هدف عدم توقف طولانی‌مدت نمادهای معاملاتی تصمیم گیری خواهیم کرد، افزود: باید تا جایی که امکان پذیر است، از توقف نمادهای معاملاتی جلوگیری و یا دوره توقف به کمترین زمان ممکن منتهی شود.
 محمدی گفت: برای افزایش نقد شوندگی بازار باید تلاش کرد تا نمادها بسته نماند.
 رییس سازمان بورس ادامه داد: در خصوص آیین نامه بازگشایی و توقف نمادها در سال جاری تصمیم‌گیری می‌شود و با اصلاح این لایحه قطعا حجم معاملات افزایش خواهد یافت.
 محمدی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با محور تولید و اشتغال یکی از بزرگترین اهداف سازمان بورس است، عنوان کرد: دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی با محور تولید و اشتغال از طریق بازار سرمایه اساس کار سازمان بورس است.
 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به راه اندازی بوک بیلدینگ اشاره کرد و گفت: بوک بیلدینگ یکی از موفقیت های سال گذشته بازار سرمایه بود که تهمت های ناروا درخصوص نوع عرضه را از بورس برداشت.
 وی افزود: بستر فناوری اطلاعات در کنار مقاوم‌سازی بازار سرمایه بسیار بااهمیت بوده، چرا که باید از نظر کارآیی عملیاتی و اطلاعاتی قدرتمند بود.
سخنگوی سازمان بورس به ضرورت بازبینی دوباره سامانه‌های معاملاتی تاکید کرد و افزود: ورود و خروج یکباره سرمایه به بازار سهام خسارت‌بار است و باید از فرار آن جلوگیری کرد.تنوع ابزارهای معاملاتی باید آن قدر گسترده باشد که بتوان سرمایه را در بازار حفظ کرد.
 وی با بیان اینکه، سامانه معاملات در سال اقتصاد مقاومتی بازنگری می‌شود، ادامه داد: بازار سرمایه باید طوری تنظیم شود که سرمایه زیادی به این بازار جذب و در آن حفظ شود. این مهم نمود اقتصاد مقاومتی در بازار سرمایه است.
 رئیس سازمان بورس مجددا به موضوع نماد های متوقف اشاره کرد و گفت: باید قاعده‌ای گذاشت که هیچ گاه سازمان بورس متهم به بازگشایی زود یا دیرهنگام در بازار سرمایه نشود. البته باید حساب اشخاصی را که به دنبال دست‌کاری قیمت‌ها هستند، از مابقی سرمایه‌گذاران جدا کرد و کد معاملاتی افرادی که اقدام به دست‌کاری قیمت می‌کند، شناسایی کرد نه اینکه نماد معاملاتی را متوقف نگه داشت.
 وی افزود: از این رو نباید نماد معاملاتی را متوقف کرد و اگر هم بسته شد، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازگشایی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 398
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران