پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316733 تاریخ : 1396/12/16-13:26:10
,11,17,
افضلی: دلیل خودداری برخی پیمانکاران مسکن مهر از ادامه کار چیست؟

افضلی: دلیل خودداری برخی پیمانکاران مسکن مهر از ادامه کار چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع تر پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: اتمام این پروژه در گرو تعامل سه قوه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازخانه ملت، سیدحسین افضلی با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل طرح مسکن مهر در کشور، گفت: هر چند طرح مسکن مهر مشکلاتی از نظر فنی، جانمایی و سازه ای داشته اما توانسته  بخش عمده ای از مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه را خانه دار کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عده زیادی از متقاضیان مسکن مهر با فروش اموال خود هنوز منتظر تکمیل واحدها برای اسکان در آن ها هستند، افزود: مردم در موضوع طولانی شدن تکمیل مسکن مهر مقصر نبوده و با اعتماد به مسئولان درگیر این وضعیت شده اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بعد از این همه مدت بحث های جانبی و حاشیه ای مسکن مهر کفایت می کند، تصریح کرد: چه قوه مقننه، مجریه و قضاییه اگر لازم است باید دست به دست هم مسائل این پروژه را حل کنند.

80 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کشور داریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر در کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه در سال جاری مجلس در حین بررسی بودجه 97 با واگذاری 50 هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی موافقت کرد که با اجرای این مصوبه و شارژ منابع مالی به این پروژه ها باید شاهد تحولی خوبی باشیم.

افضلی با تاکید بر اینکه برخی مالکان مسکن مهر به دلیل طولانی شدن پروژه و همچنین شرایط موجود کشور و بحران های مختلف وضعیت مالی خوبی ندارند، افزود: سیستم بانکی کشور باید در خصوص حمایت از این اقشار پیش بینی هایی داشته و از تحمیل هزینه های اضافی به آن ها جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه منابع حاصل از فروش بخش جدیدی از واحدهای مسکن مهر که متقاضی دارد می تواند کمک به تکمیل واحدهای نیمه تمام کند، گفت: با درآمدی که از فروش واحدهای جدید ایجاد می شود باید افزایش قیمتی که در برخی سازه های ایجاد شده جبران شود.

دلیل خودداری برخی پیمانکاران مسکن مهر از ادامه کار چیست؟

افضلی با تاکید بر اینکه کاهش سود تسهیلات مسکن مهر می تواند گام مفید دیگری در راستای کمک به تکمیل این پروژه ها باشد، افزود: متاسفانه در پی طولانی شدن تکمیل این سازه ها تعدادی از پیمانکاران از ادامه کار خودداری می کنند.

وی ادامه داد: ممانعت پیمانکاران از ادامه ساخت مسکن مهر بخشی به علت عدم تامین به موقع منابع مالی بوده و بخش دیگر به دلیل تغییر نرخ ها است زیرا روند تکمیل پروژه طولانی شده و عمل به قیمت هایی در ابتدا در قرار داد درج کرده اند برای آن ها مقدور نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حل معضلات پیش پای مسکن مهر نیازمند تعامل قوا و همه دستگاه ها است، تصریح کرد: مسئولان باید بداند که بحث های حاشیه مسکن مهر دیگر جای ادامه دادن ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 171
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران