پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349890 تاریخ : 1397/03/08-15:57:11
,17,12,
افزایش نرخ دلار همه را شوکه کرد

گزارش

افزایش نرخ دلار همه را شوکه کرد

در روزهای ابتدای سال جاری افزایش نرخ دلار همه را شوکه کرد، این شوک قیمت نیز به بازار کالاهای داخلی هم رسید بطوری که حتی پس از اعلام دلار تک نرخی باز هم شاهد افزایش قیمت تولید داخل هستیم.

بانک و صنعت؛

خودرو
در این میان در حالی که مردم از کیفیت پایین خودروهای تولید داخل ناراضی هستند، افزایش 10 تا 20 میلیون تومانی قیمت خودرو سرصدای زیادی برپا کرد.

در نشستی که کمیسیون صنایع مجلس با خودروسازان کشور در رابطه با افزایش قیمت خودرو داشت، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور، علت گرانی را افزایش قیمت آلمینیوم، ورق، مس، محصولات پلیمری، گذاره، فولاد آلیاژ، حقوق کارگران و نرخ دلار آزاد مبادله‌ای عنوان کرد و افزود به علت بالا رفتن نرخ مواد اولیه، خواست قطعه سازان و خودروسازان در گران شدن قیمت خودرو است.

از این رو مدیران خودروسازی سایپا، ایران خودرو و خوروسازی بهمن، یکی از دلایل افزایش را نرخ بهره بالای تسهیلات بانکی عنوان کردند.

قرار است در روز سه شنبه 8 خرداد خودروسازان و واردکنندگان خودرو با حضور متولی صنعت کشور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسه تشکیل دهند.

 

لوازم خانگی
طبق گفته حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، برندهای لوازم خانگی داخلی بین 5 تا 8 درصد و برندهای لوازم خانگی خارجی بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشتند.

وی همچنین ضمن انتقاد از گسترش برندهای خارجی در بازار لوازم خانگی، علت این گرانی را نوسانات ارزی و افزایش 20 درصدی حقوق کارگران عنوان کرد و همچینین بیان کرد: افزایش قیمت فولاد، آهن و پتروشیمی بر این افزایش قیمت اثر گذاشته است.

همچنین در اسفند ماه سال گذشته رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش 15 تا 20 درصدی لوازم خانگی در سال جاری خبر داد.

 

گوشت و مرغ
گوشت و مرغ که بعنوان خوراک پرمصرف در خانوارهای ایرانی است نیز با افزایش قیمت رو به رو شد. 

مرغداران عامل گرانی را افزایش قیمت خوراک دام و طیور به دلیل افزایش نرخ های جهانی و نوسانات اخیر ارز در داخل کشور اعلام کردند.

میزان قیمت افزایشی مرغ و گوشت تا به امروز اعلام نشده است.

 

چیپس و پفک
چیپس و پفک هم از قافله عقب نماند و افزایش 10 تا 12 درصدی داشته است. طبق گفته سید مهدی رضوی دبیر اتحادیه چیپس، اسنک و فراورده های غلات، علت این افزایش هزینه را مربوط به دستمزد کارتن، سلفن و بسته بندی درخواستی دانسته و همچین خاطرنشان کرد وزن این نوع محصولات در کنار قیمت افزایش یافته است و بطور متناسب با یکدیگر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، همچنین با افزایش عوارض 20 درصدی آزاد راه ها، هزینه حمل و نقل نیز افزایش داشته است.

قیمت این محصول خوراکی در سال گذشته افزایش نداشته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران