پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214817 تاریخ : 1395/06/15-14:01:36
,11,
افزایش نرخ بهره‌وری از جاده‌های کشور با ایجاد سامانه مدیریت روسازی راه‌ها

آخوندی مطرح کرد:

افزایش نرخ بهره‌وری از جاده‌های کشور با ایجاد سامانه مدیریت روسازی راه‌ها

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش نرخ بهره‌وری سودمندانه‌ترین روش استفاده از ثروت ملی است گفت: افزایش نرخ بهره‌وری از 200 هزار میلیارد تومان جاده‌های کشور با ایجاد سامانه مدیریت روسازی در راه‌های شریانی و روستایی محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، عباس آخوندی در مراسم رونمایی از اولین فاز پروژه ملی پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی در راه‌های شریانی و روستایی کشور با بیان اینکه افزایش بهره‌وری از سرمایه ملی مهم‌ترین سیاستی است که دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت راه و شهرسازی افزایش بهره‌وری از سرمایه‌های ملی و سرمایه‌هایی است که در اختیار داریم است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اصول مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش بهره‌وری است گفت: باید بتوانیم از آنچه که داریم و با دانشی که در اختیار داریم حداکثر سودمندی را داشته باشیم.

آخوندی با بیان اینکه ارزش جاده‌های کشور چیزی حدود هفتاد میلیارد دلار معادل 200 هزار میلیارد تومان است گفت: یکی از بزرگترین ثروت های کشور ما جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید بیشترین بهره‌وری ازاین ثروت ملی داشته باشیم گفت: افزایش نرخ بهره‌وری سودمندانه‌ترین و خردمندانه‌ترین روش استفاده از ثروت‌های ملی است.

آخوندی ادامه داد: هرچند که بسیار علاقه‌مند هستیم پروژه‌های جدیدی را به افتتاح برسانیم و ذهنیت عمومی در کشور اساساً بر روی افتتاح‌های جدید است اما نگهداری از آنچه که وجود دارد شاید مهم‌تر از افتتاح پروژه‌های جدید باشد.

وی با اشاره به سامانه مدیریت روسازی در راه‌های شریانی و روستایی گفت: این سامانه می‌تواند بازآفرینی جدید در حوزه راهداری باشد.

آخوندی گفت: با این سامانه و بانک اطلاعاتی که به وجود می‌آید با یک پایش سریع، سه ماهه می توان اطلاعات تمام راه‌های شریانی را به دست آورد که این برداشت اطلاعات با سایر برداشت‌ها متفاوت است.

آخوندی با بیان اینکه با این بانک اطلاعاتی می‌توان فناوری‌های نوینی را وارد حوزه مدیریت نگهداری راه‌ها کرد گفت: پایگاه داده‌ها و اطلاعات راه‌های شریانی می‌تواند بزرگترین ابزار کار سازمان راهداری باشد و  تصویر واقعی از وضعیت جاده‌ها به سازمان‌های مربوطه بدهد.

آخوندی ادامه داد: با این بانک اطلاعاتی می توان توزیع بودجه را اولویت‌بندی کرد و جاده‌ها را از لحاظ وضعیت آنها طبقه‌بندی کرد.

آخوندی گفت: با این سامانه می‌توان به سمت بهره‌وری از منابع و بودجه، افزایش ایمنی و اصلاح وضعیت جاده‌ها حرکت کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با داشتن این بانک های اطلاعاتی می توان راهکارهای جدیدی را برای اصلاح و مدیریت نگهداری جاده‌ها اتخاذ کرد گفت:‌ با این روش می‌توان فناوری‌های جدیدی را وارد حوزه نگهداری از جاده‌ها کنیم.

آخوندی با بیان اینکه این سامانه توسط مهندسان و متخصصان ایرانی ایجاد شده است گفت: به طور قطع این سامانه می تواند برنحوه مدیریت راه‌ها توسط سازمان راهداری تاثیرگذار باشد و اقدامات بسیار جدی برای پیشگیری از حوادث داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه استفاده این سامانه می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار تاثیرگذار باشد گفت: می‌توانیم اطلاعات موجود از نقاط پرحادثه، وضعیت تونل ها و پل‌های جاده و سایر اطلاعاتی که در اختیارسازمان راهداری است را به اطلاعات و داده‌های سامانه مدیریت روسازی راه‌های شریانی اضافه کرد.

آخوندی ادامه داد: با این سامانه جدید مدیران می‌توانند در لحظه به اطلاعات و داده‌های وضعیت جاده‌های کشور دسترسی داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: این سامانه زمانی می‌تواند کارایی داشته باشد که سالانه اطلاعات آن به روز شود و از سازمان راهداری می‌خواهیم که اطلاعات این سامانه را به روز نگه دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران