پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250770 تاریخ : 1395/09/16-15:08:26
,5,21,
افزایش قیمت بنزین باید متناسب با افزایش قدرت خرید مردم باشد/ پالایشگاه ها به اورهال نیاز دارند

قره خانی:

افزایش قیمت بنزین باید متناسب با افزایش قدرت خرید مردم باشد/ پالایشگاه ها به اورهال نیاز دارند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که افزایش قیمت بنزین باید متناسب با افزایش قدرت خرید مردم باشد و هرگونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل باید در قانون بودجه پیش بینی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  اسدالله قره خانی با بیان اینکه اصل تثبیت قیمت برای حامل های انرژی صحیح نیست،گفت:این سیاست درگذشته ضربه هایی به پیکره شرکت ها وارد کرد که خسارت های آن در شرایط کنونی قابل مشاهده است و سبب عدم اورهال شدن پالایشگاه و همچنین عدم تجهیز به تکنولوژی های روز می شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه عدم سرمایه گذاری مناسب در پالایشگاه ها سبب ارائه بنزین های بی کیفیت پایین به مردم می شود،افزود:هرساله هزینه های تولید،خدماتی،جایگاه داران و توزیعی افزایش پیدا می کند که این باید توسط مصرف کنندگان پرداخت شود و قیمت منطقی حساب شده برای بنزین درنظرگرفته شود.

خودکفایی بنزین با وارد مدار شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس

قره خانی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی باید متناسب با قدرت خرید مردم افزایش یابد،ادامه داد:هرگونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل باید در قانون بودجه پیش بینی شود و افزایش قیمت‌ها در قالب لایحه بودجه به مصوبه‌ و مجوز مجلس نیاز دارد.

کشور با تولید بنزین یورو 5  به رتبه های برتر تولید بنزین درسطح بین المللی می رسد

وی با بیان اینکه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که افتتاح شده صرفا تبدیل میعانات گازی به بنزین است،یادآور شد:اگر روند توسعه و بهره برداری از فازهای دیگر این پالایشگاه تا پایان سال به اتمام برسد،دیگر نیازی به بنزین وارداتی نخواهیم داشت و در باشگاه کشورهای صادرکننده بنزین قرار خواهیم گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:وارد مدارشدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس خودکفایی در تولید بنزین در بین کشورهای صاحب نام با برندهای بین المللی را به همراه خواهد داشت،همچنین کشور با استفاده از ظرفیت های موجود وتولید بنزین یورو 5 می تواند رتبه های برتر تولید بنزین درسطح بین المللی  را به خود اختصاص دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران