پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310827 تاریخ : 1396/09/20-18:57:46
,16,
افزایش ظرفیت پذیرش انتقاد در مدیران، سلامت سازمان را ارتقا می‌دهد

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر:

افزایش ظرفیت پذیرش انتقاد در مدیران، سلامت سازمان را ارتقا می‌دهد

معاون مدیرعامل در امور عملیات غیرصنعتی و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت ملی نفت گفت: اصل هشتم قانون اساسی یکی از اصول مهم در نظام اسلامی است که سازمان‌های اداری و مسئولان برای احیای آن باید تلاش جدی انجام دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ رضا خلیلی در نخستین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت ملی نفت که صبح امروز (دوشنبه، 20 آذرماه) در باشگاه شماره یک صنعت نفت برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، متأثر از مبانی دین اسلام و مکتب اهل بیت است و به احیای این فریضه توجه ویژه ای دارد و یکی از اصول قانون اساسی نظام اسلامی نیز به این فریضه مهم اختصاص دارد.

وی افزود: شورای امر به معروف در سازمان وظیفه دارد تا مصادیق معروف ها و منکرهای آن سازمان و نهاد اداری را مشخص کند و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی دقیق و درستی برای اجرای این مهم داشته باشد.

معاون مدیرعامل در امور عملیات غیرصنعتی به موارد منفور در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: تهمت، غیبت، دروغ و افترا از بدترین صفاتی است که جامعه اسلامی باید از آن گریزان باشد و نیاز امروز سازمان های اداری، زدودن این صفات ناپسند و ضد دین است و تمام آمرین معروف در سازمان‌های اداری باید به آن اهتمام بورزند.

خلیلی ضمن برشمردن انواع معروف ها در ادارات از توسعه اخلاق قرآنی و سیره و روش پیامبر اکرم (ص) به عنوان یک معروف بزرگ در نظام اداری یاد کرد و گفت: کارکنان حداقل باید با قرآن و سیره رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) آشنایی داشته باشد، به گونه ای که معارف قرآنی در رفتار و اخلاق آنان تاثیر داشته باشد ولی در برخی از سازمانها چنین آموزش هایی دیده نمی‌شود.

وی افزود: بعضی از مصادیق معروف و منکر در واقع همان زیربناهایی است که باید با امر به معروف در رفتار و گفتار گسترش یابد و گسترش چنین معروف هایی در ادارات نیازمند یک متولی به نام شورای امر به معروف است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد:افزایش ظرفیت پذیرش انتقاد در مدیران و کارمندان، سلامت سازمان را ارتقا می‌دهد و شورای امر به معروف و نهی از منکر باید به طور مستمر فعالیت های انجام شده را رصد کند تا حرکت در مسیر درستی ادامه یاید.

وی با اشاره به این که در چارچوب هر سازمانی باید رفتار سازمانی اسلامی مناسب آن مجموعه تعریف و اجرا شود اظهار کرد: در قرآن کریم ابتدا بر امر به معروف تاکید شده و هیچ گاه ابتدا نهی از منکر در اولویت قرار نگرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 353
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران