پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348568 تاریخ : 1397/02/22-09:01:44
,8,
افزایش سواد مالی سهامداران راه رسیدن به بورس حرفه ای

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

افزایش سواد مالی سهامداران راه رسیدن به بورس حرفه ای

ارتقای سطح سواد مالی جامعه سهامداری به خصوص سهامداران حقیقی باعث می شود تا رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه کاهش و کارایی و عمق بازار سرمایه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، امیرحسین ارضا، مدیرعامل شرکت گسترش صنعت نوین  هلدینگ مالی غدیر، درباره راهکارهای ارتقای سواد مالی جامعه و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در جامعه گفت: مدتی پیش یک تحقیق میدانی توسط دانشگاه درباره سواد مالی سهامداران حقیقی در بازار سرمایه انجام شد. در این تحقیق میدانی جامعه مورد بررسی، گروهی از سهامداران حقیقی بازار سرمایه در دانشگاه بودند. پس از بررسی سطح سواد مالی این گروه از سهامداران حقیقی به این نتیجه رسیدیم که میانگین نمرات این گروه در حد متوسط و از آنچه انتظار میرفت کمتر بود.

ارضا نکته مهم این پژوهش را ارتباط سطح سواد مالی افراد با درجه ریسک گریزی آنها دانست و گفت: این تحقیق نشان داد که هرچه سطح سواد مالی سهامداران حقیقی بالاتر باشد درجه ریسک پذیری آنها نیز بیشتر می شود و این موضوع به افزایش عمق بخشی و کارایی بازار سرمایه کمک می کند.

وی در ادامه به دو سویه کردن بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بازار سرمایه کشور ما یک طرفه است به این مفهوم که وقتی مثبت است همه خوشحال هستند و زمانی که بازار منفی است همه ناراحت هستند. این در حالی است که باید گروهی از بازارهای منفی نیز سود کنند.

وی یکی از الزامات دو سویه شدن بازار را طراحی ابزارهای جدید برای سودآوری سرمایه گذاران در بازار منفی دانست و گفت: باید برای نفع بردن سرمایه گذاران از بازار منفی ابزارهای جدیدی طراحی کرد. در سال های اخیر ابزارهای مالی جدید و متنوعی به بازار سرمایه معرفی شده، اما برای دو سویه شدن بازار و نفع بردن گروهی از سرمایه گذاران از بازار منفی باید ابزارهای جدیدتری طراحی و معرفی شوند.

وی آغاز به کار موسسات رتبه بندی در بازار سرمایه را فرصت خوبی برای توسعه بیشتر این بازار دانست و اظهار داشت: شرکت های تامین سرمایه نیز می توانند برای طراحی ابزارهای جدید و متنوع نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گسترش صنعت نوین هلدینگ مالی غدیر در خاتمه از اخذ دهمین مجوز برای تاسیس شرکت تامین سرمایه توسط مجموعه غدیر خبر داد و گفت: شرکت سرمایه گذاری غدیر با یک سهامدار دیگر مجوز تاسیس تامین سرمایه را از شورای عالی بورس اخذ کرده و منتظر اخذ مجوز از سازمان بورس است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران