پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350166 تاریخ : 1397/03/12-16:51:34
,17,25,
افزایش ذخایر عناصر کمیاب به یک میلیون و 200 هزار تن

در جمع خبرنگاران؛

افزایش ذخایر عناصر کمیاب به یک میلیون و 200 هزار تن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ذخایر کشف شده عناصر نادر و کمیاب معدنی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی کرباسیان در جمع خبرنگاران افزود: با اکتشافات انجام شده ایمیدرو مجموع ذخایر عناصر کمیاب از 300 هزار تن به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش یافته که در صنایع پیشرفته از جمله هواپیماسازی قابل استفاده است .

وی افزود: همچنین بر اساس اکتشافات تا پایان سال 96 حدود 500 میلیون تن به ذخایر قطعی سنگ آهن و 450 میلیون تن به ذخایر کشف شده ذغال سنگ کشور اضافه شده است .

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی ایران گفت: همچنین 50 تن به ذخایر کشف شده طلای کشور اضافه شده که 30 تن آن مربوط به طلای زرشوران و 20 تن در استانهای سیستان ، خراسان جنوبی ، کردستان و آذربایجان غربی است .

وی همچنین از اکتشاف ذخایر جدید مس و کرومیت و سایر عناصر معدنی خبر داد و افزود: اکتشافات معدنی ادامه دارد و خبرهای مربوط به آن اعلام خواهد شد.

کرباسچیان درباره فاز توسعه طلای زرشوران و افزایش ظرفیت کارخانه آن گفت : با توجه به توانایی کشور در تولید مصنوعات طلا این آمادگی را داریم تا تسهیلات لازم به واحدهای تولیدی و پایین دستی طلا داده شود تا بتوانند در منطقه زرشوران فعالیت های خود را گسترش دهند .

وی گفت : طبق مقررات بانک مرکزی طلای تولیدی در معادن در بورس عرضه شده و تولید کنندگان مصنوعات معمولا آن را خریداری می کنند.

تولید سه و نیم تن طلا با اجرای فاز توسعه طلای زرشوران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری از فاز توسعه طلای زرشوران، میزان تولید طلا از این معدن در مدت سه سال به سه و نیم تن و در بلندمدت به پنج تن در سال خواهد رسید.

مهدی کرباسیان امروز در مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه فراوری و استحصال طلای زرشوران گفت: مرحله نخست توسعه این معدن و ایجاد کارخانه در سال 93 به بهره برداری رسید که به علت مشکلات تحریم، کیفیت لازم را نداشت اما در قرارداد فعلی از پیمانکار خواسته شده تا ضمن ایجاد کارخانه جدید، نواقص کارخانه اول را نیز برطرف کند.

وی با بیان اینکه اکتشافات در این منطقه ادامه دارد افزود: در اکتشافات جدید حدود 30 تن به ذخیره قطعی طلای منطقه اضافه شده و در مجموع ذخایر طلای زرشوران حدود 120 تن برآورد می شود.

کرباسیان گفت: هم اکنون در این منطقه 700 نفر مشغول به کار هستند که با اجرای مراحل توسعه، تعداد این افراد دو برابر می شود.
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی ایران اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد صنایع پایین دستی طلا و ایجاد منطقه ویژه طلا در منطقه طلای زرشوران هستیم که این موضوع به مسائل اجتماعی نیز کمک خواهد کرد.

وی گفت: سال گذشته 850 کیلو طلا با عیار 24 در منطقه زرشوران تولید شده است که پیش بینی می شود سال آینده این میزان دو برابر شود و تا سه سال آینده به حدود سه و نیم تن و در بلندمدت به پنج تن تولید طلا برسد.

امضای قرارداد احداث کارخانه استحصال طلای زرشوران

قرارداد احداث کارخانه فراوری و استحصال طلا برای توسعه معدن طلای زرشوران بین شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی ایران و دو شرکت کاهنر و فولاد تکنیک با مشارکت شرکتی از آفریقای جنوبی به امضا رسید.

با اکتشافات جدید و افزایش 30 تنی ذخایر قطعی طلای زرشوران سال گذشته مراحل مناقصه برای فاز توسعه این معدن طلا و ایجاد کارخانه جدید انجام و طی فرایندی برنده این مناقصه مشخص شد.

بر اساس قرارداد امضا شده، دومین کارخانه استحصال طلای زرشوران با ظرفیت ورودی 600 هزار تن خاک و سرمایه گذاری 300 تا 500 میلیارد تومان در مدت سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

با بهره برداری از این کارخانه و رفع نواقص کارخانه اول طلای زرشوران، در سه سال میزان تولید طلا در این منطقه به 3 و نیم تن در سال و در آینده به بیش از پنج تن خواهد رسید.

طلای زرشوران در منطقه تکاب در آذربایجان غربی واقع شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران